Second line IT-support

Arbetsbeskrivning

I vår kunds Service Desk arbetar idag 16 personer på IT-avdelningen, varav 5 som Second line agenter. Nu söker de förstärkning från dig som har tidigare erfarenhet av IT-support och tycker om att grotta ner dig i tekniken och göra djupare felsökningar för att identifiera och lösa problem! Är det Dig vi söker?

Din vardag

Som 2nd line supporttekniker kan du förvänta dig en vardag fylld av teknisk problemlösning. Du kommer hantera ärenden som har eskalerats via 1st line och som är av mer kvalificerad karaktär. Den största delen av ditt arbete kommer att ägnas åt djupgående felsökningar, då all drift sker lokalt kan du komma att lösa ärenden av 3rd line-karaktär. Vid behov kommer du även stötta övriga agenter i sitt arbete. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta teknisk support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som bland annat Microsoft Office 365 och Windows server 8/12/16. Utöver det kommer du även att arbeta med bland annat kontohantering i Active Directory samt övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.

Vem är du?

Vi tror att du trivs med att ge service och med din pedagogiska förmåga kan bemöta olika typer av människor. För att passa i rollen som 2nd line supporttekniker ser vi att du har arbetat med IT-support minst ett par år samt att du drivs av problemlösning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från en roll inom 2nd line. Utöver det lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är prestigelös och ansvarstagande. Då du i flera fall kommer ha direktkontakt med användaren uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024