Second line IT-suppporttekniker

Second line IT-suppporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi på Centric söker nu en erfaren IT-supporttekniker som tidigare arbetat en längre tid som first line support och vill ta nästa steg i karriären inom IT, eller du som har arbetat som second line supporttekniker. Har du ett genuint intresse för problemlösningar inom IT samt tidigare erfarenhet i området är det med stor sannolikhet dig vi söker till detta uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Second line IT-support är mer specialiserad support som tar itu med mer komplexa tekniska ärenden. Då arbetar man oftast i nära samarbete med first line-supporten och ger mer avancerad support genom att undersöka och lösa problem som kräver djupare teknisk kunskap och kompetens. Arbetet består till stor del av att analysera, felsöka och lösa problem. Du kommer bl.a. att arbeta med klientsupport och serverrelaterade ärenden samt med distribution av applikationer.

Din profil och kvalifikationen
Du har tidigare arbetat med second line support i 6-12 månader och har goda kunskaper gällande support och felsökning. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är stabil och trygg och har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor. Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier.

Krav för rollen:
- Du uttrycker dig obehindrat i både svenska och engelska.
- AD
- Microsoft server
- SCCM
- Office365
- Exchange
- WAN/LAN och brandväggsteknologi
- VMware eller Hyper-V
Meriterande:
- Citrix
- ITIL
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alicia Mattsson på tfn: 0734-159393 eller alicia.mattsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024