Second line support

Arbetsbeskrivning

Tre starka helpdesk tekniker med fokus på VISTA. Vi söker dig med ett starkt engagemang som vill fördjupa dina kunskaper inom IT-branschen. Helpdeskyrket är många gånger vägen in på arbetsmarknaden och vi söker dig som är hungrig, driven och motiverad till att fördjupa dig inom området. Har du tidigare arbetat i en helpdesk är detta MYCKET meriterande. Arbetet som helpdesktekniker innebär främst support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer att arbeta i med uppgifter som t.ex. kontohantering i Active Directory, utskriftsproblem, felsökning, installation av program och kommunikationsproblem. Standardprogrammen tenderar att kretsa kring Windowsplattformen. Krav på arbetssökande Det absolut viktigaste hos dig är ditt driv och ditt engagemang att få hjälpa folk per telefon. Du är inte rädd för att "rycka lur", har ett högt tempo och ser detta som din stora möjlighet att få bygga vidare din erfarenhet på inom IT-segmentet. Du har goda kunskaper om; - Windows XP/Vista - Active Directory - Office-paketet - Hårdvara - Remote-verktyg För att bli en framgångsrik helpdesktekniker är du driven, ambitiös och framåt och tycker att det är roligt att hjälpa användare per telefon.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LANDIN, STEFAN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 december 2008
  • Ansök senast: 7 januari 2009

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024