OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
I rollen som Second Line supporttekniker kommer du arbetar med att lösa olika typer av IT-ärenden främst via deras ärendehanteringssystem samt rapportera tillbaka till 1st-line. Exempel på IT-ärenden kan vara felsökning av mjuk- och hårdvara. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt ägandeskap av rapporterade incidenter. Du kommer att dokumentera/rapportera alla ärenden där all dokumentation skrivs på engelska i deras interna system. Teamet du kommer ingå i består idag av sex personer.
Din profil:
För att passa i rollen söker vi dig som är tekniskt kunnig med tidigare erfarenhet av att arbeta i en servicedesk och hanterat IT-relaterade ärenden. Du är driven, har hög samarbetsförmåga samt är initiativrik.
Vidare söker vi dig som har:
- 3 års arbetslivserfarenhet av 1st-linesupport.
- Kunskaper i Azure och Office365.
- Erfarenhet av att ha arbetat i ärendehanteringssystem.
- Stort IT-intresse.
- God datorvana.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
- Goda kunskaper inom ITIL
Mer om tjänsten:
- Start: omgående.
- Omfattning: Vikariat fram till sista december 2021.
- Arbetstid: Vardagar 8-17.
- Placering: Stockholm. Arbetet sker i dagsläget på distans.
Urval sker löpande så skicka din ansökan redan.