Second line support

Second line support

Arbetsbeskrivning

Data Ductus är ett modernt, flexibelt företag som erbjuder högkvalitativa IT-tjänster för stora och medelstora företag och organisationer. Vi arbetar nära våra kunder och bygger långsiktiga relationer i våra tjänsteleveranser inom drift, support och förvaltning. På vårt kontor i Uppsala är vi närmare 80 medarbetare.
Vad vi söker
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du självgående, prestigelös och gillar att arbeta i team. Ett trevligt bemötande och villighet att hjälpa till är våra nyckelord, både inom företaget såväl som mot våra kunder. Det är viktigt att du har ett grundligt driv i ditt arbete och tar eget ansvar för din egen leverans då vi som jobbar här trivs med frihet under ansvar. Du har en hög servicenivå och kan hantera kunder och kollegor på ett inbjudande och förtroendeingivande sätt. Du är en fullödig problemlösare – när du stöter på något som inte fungerar blir du triggad snarare än avskräckt.
Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad och har kunskap och erfarenhet av användarsupport inom IT-området. Du trivs att ha användarkontakt och är van att arbeta i Microsofts servermiljöer och molntjänster.
Tyngdpunkten i din kompetens bör ligga inom Microsoft systemsviter och du har förmågan att se IT-leveranser utifrån ett helikopterperspektiv. Du behärskar svenska och engelska väl och har en förmåga att dokumentera på ett tydligt sätt.
Kunskapsområden som vi ser är meriterande för rollen är:
IT applikationssupport
Microsoft 365
AD/Azure AD
SQL
Nätverks- och infrastrukturövervakning
ITIL
Powershell

Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i en öppen och prestigelös organisation med bra gemenskap. Samarbete, kommunikation och snabb feedback är ledord som är väl förankrade och genomsyrar hela organisationen. Du kommer gärna med idéer och är en lagspelare som gillar att hjälpa andra att bli bättre och försöker få saker att hända när du arbetar i ett team.
Våra kunder uppskattar vår djupa tekniska kompetens, flexibilitet och integritet. Egenskaper som behövs när kraven på lösningar är höga, tidsramar är snäva och uppdragen många gånger är hemliga. Det kräver också att vi hela tiden ligger i teknikens framkant för att kunna överträffa våra kunders förväntningar.
Därför satsar vi också mycket på personlig utveckling, inte minst på personalens kompetens. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling med stora möjligheter att påverka den själv och använder vår nätverksorganisation för att hitta likasinnade.
Vi vill förstås känna att vi har roligt på jobbet, och desto viktigare är det också att vi kan erbjuda en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt och därför arrangerar vi sociala aktiviteter.
Din arbetsplats kommer att vara i centrala Uppsala där du arbetar tillsammans med kollegor som besitter djup teknisk kompetens. Du har stor möjlighet att själv påverka i vilka projekt du arbetar dels utifrån intresse samt att du ska få möjlighet att fortsätta utvecklas i den riktning du önskar.
Du kommer att tillhöra Data Ductus supportteam som ger användarsupport och stöd till våra kunder.
I teamets arbetsuppgifter ingår bl.a. följande:
Andra linjens support
Övervakning av system
Applikationsdrift
Beställningshantering, infrastruktur m.m.
Felsökning (AD, Exchange, m.m.)
Systemadministration
System-/användartester
Registervård
Dokumentation/kunskapsöverföring
Datamigration
Datauttag (SQL/Powershell)

Frågor
Kontakta gärna IdaMaria Ekholm om du vill veta mer om företaget eller om möjligheten till jobb på Data Ductus. Du når henne enklast på e-post: idamaria.ekholm@dataductus.se.
Ansökan
Du ansöker via www.dataductus.com/careers. Urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Data Ductus Malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Grynbodgatan 3, Malmö
None

Postadress

Grynbodgatan 3
Malmö, 21133

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024