Second Line Support

Second Line Support

Arbetsbeskrivning

Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar!☀️ Vi fortsätter att växa och siktar på att bli störst i Europa 🚀. Som en naturlig följd av vår framgångsrika hypertillväxt söker vi nu dig som vill bli vår nästa kollega i vårt Second Line Support-team! I rollen rapporterar du till vår Technical Support Team Leader, Sebastian Sjöman.

Om rollen
I rollen som Second Line Support kommer du arbeta externt mot våra kunder på Svea Solar, men även ha många kontaktytor internt med kollegor inom installation, projektledning och sälj. Vi har en First Line Support som hanterar den första kontakten med kunden, och därefter kommer du in i bilden. De ärenden som kommer in är främst frågor och felanmälningar men även ärenden av mer installationsteknisk karaktär som kräver mer problemlösning.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:

- Hantera kundärenden rörande våra system och produkter över telefon och mail.
- Felsöka anläggningar och system på distans.
- Skapa arbetsorder och felsökningsguider till våra fälttekniker.
- Hantera kompensation och återkoppling till kund.


Som ny kollega på vår Support-avdelning får du ett gäng internutbildningar för att du ska känna dig trygg med våra produkter och tjänster. Tjänsten är placerad på vårt nya kontor på St: Eriksgatan 117 i Stockholm!

Vem är du?
Vi hoppas att du är en lagspelare likt oss, med ambitionen om att ge förstklassig kundservice. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, tycker om problemlösning och att ha många kontaktytor. Teamet består utav ett glatt gäng (😄) som ställer upp för varandra och tycker om att ha roligt tillsammans. Bland det viktigaste för oss, förutom att ha kul på jobbet då, är att göra våra kunder nöjda och hantera våra kundärenden så smidigt som möjligt.

Med det sagt finns det en del saker vi tror krävs för att bli framgångsrik i denna roll:

- Minst 1 års erfarenhet av arbete inom kundtjänst, alternativt en bakgrund inom installation.
- Trygg med telefon och mail som arbetsredskap
- Svenska och engelska hindersfritt, i tal som i skrift.


Det är definitivt till din fördel om du tidigare har arbetat med solceller, har en teknisk bakgrund som till exempel fälttekniker eller arbetat i en supportfunktion tidigare.

Vi erbjuder
Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes det syfte som gäller än idag - att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.

Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetares utveckling. Svea Solar är en arbetsplats där du kan växa med företaget.

Vill du bli vår nästa kollega?
Skicka då in din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.

Läs mer om Svea Solar här! (https://sveasolar.com/se/om-oss/).

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.



LI-JH1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 7 september 2022

Liknande jobb


26 november 2024