Second Line Support

Second Line Support

Arbetsbeskrivning

Nexer Infrastructure storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som har arbetat i några år och nu vill utvecklas vidare inom området hos oss på Nexer. Har du jobbat några år i en servicedesk/first line support och känner dig nu redo för nästa steg eller har du kanske något års erfarenhet från en 2nd line support? Då är detta något för dig!


Vi erbjuder dig


• En chans att ta nästa steg inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Nexer-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner

Om tjänsten

Som konsult i en 2nd line support arbetar du brett inom IT och användarstöd, och mer specifikt mot ramverk och verktyg så som Windows 10, Office 365, nätverksteknologier och ärendehanteringssystem. Du kommer också administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory så det är viktigt att du har erfarenhet även inom detta. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda. I rollen är du ansvarig för att lösa de problem som servicedesk behöver eskalera. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma. 

 Vi söker dig som


• Har ett genuint IT-intresse (kanske byggde du din första PC innan du lärde dig gå?)
• Har minst 2 års erfarenhet från en servicedesk/first line support
• Motiveras av att felsöka på ett djupare plan och drivs av att hitta den bästa tekniska lösningen
• Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt
• Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift

Vi ser att du har erfarenhet av arbete med: Active Directory, Windows 7 & 10, Office 365/Azure/AWS, Sharepoint, Windows Remote Desktop, SCCM, arbete i ärendehanteringssystem samt god kunskap om nätverksfelsökning. Samt att du har tidigare erfarenhet av arbete i SQL och att du scriptat i Powershell.

Dina personliga egenskaper väger tungt och en "Nexer Infra person" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och tar gärna egna initiativ när det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna. 

Om Nexer

Nexer, tidigare Sigma IT, har ambitionen att bli framtidens techbolag. Vi är ett familjeägt och värderingsstyrt företag med ett stort samhällsengagemang, bland annat genom Pink Programming, Star for Life, Mitt Liv och Kodcentrum. Vi leder förändring och strävar hela tiden efter att hitta innovativa och kreativa lösningar för våra kunder och samhället i stort.

På Nexer värdesätter vi kompetensutveckling och erbjuder kurser via Nexer Academy och Pluralsight och ger certifieringsbonusar samt anordnar inspirationsföreläsningar och Meetups. Vår vision Put your heart in it and make it happen genomsyrar hela verksamheten och våra anställda är vår viktigaste nyckel till framgång. Nexer är en del av Danir-koncernen och har över 1 600 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige och har två gånger utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien.



 
Ansökan

Urval sker löpande, vid frågor kontakta Infra.malmo@nexergroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024