Second Line Support | Göteborg | Experis

Second Line Support | Göteborg | Experis

Arbetsbeskrivning

Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Om svaret är ja, så har vi på Experis nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du möta av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT-branschen. Vi vill vara med på din resa, vill du hoppa på vårt Experis-tåg?

Arbetsbeskrivning

Blir du taggad av att kunna grotta ner dig i problemlösning och ge god service och är redo att gå från First Line Support till Second Line Support? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis får du möjligheten att utvecklas, utmanas och bli en del av en konsultmiljö där din primära arbetsuppuppgift är att hjälpa och lösa dina kollegors IT-relaterade problem. Du kommer bli en viktig del i vår resa framåt genom att lösa en rad olika tekniska problem över telefon, chatt och mail. Din insats kommer att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att lösa problemen på bästa möjliga sätt kommer du att arbeta både självständigt och tätt tillsammans med dina kollegor - något som också kommer ge dig ett bredare nätverk och nya kunskaper. Sist men inte minst kommer du att ha väldigt roligt på jobbet med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik!

Att arbeta som konsult via Experis innebär både spännande och lärorika arbetsdagar. Det är viktigt för oss att du som konsult blir och känner dig som en del av Experis-teamet från din allra första dag. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder, där det också i flera fall ges rum för god flexibilitet och möjligheter för hemmakontor.

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Ellen Rönmark, så berättar vi gladeligen vilka vi är!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial utbildning inom IT området.
* Minst 2 års erfarenhet av IT-support.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom IT och körkort.

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Erfarenhet av arbete som supporttekniker inom firstline eller annan supporttjänst är meriterande men inget krav. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Ellen Rönmark på mailadress ellen.ronmark@se.experis.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024