OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du familj och vänners egna IT-tekniker? Om svaret är ja, så har vi på Experis nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom andralinje-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT-branschen. Vi vill vara med på din resa, vill du hoppa på vårt Experis-tåg?
Arbetsbeskrivning
Blir du taggad av att kunna grotta ner dig i problemlösning och ta dig an användares tekniska utmaningar? Som IT-supportkonsult inom 2nd Line hos oss på Experis får du möjligheten att utvecklas, utmanas och bli en del av en konsultmiljö där din primära arbetsuppuppgift är att hjälpa och lösa dina kollegors IT-relaterade problem. Du kommer bli en viktig del i vår resa framåt genom att lösa en rad olika tekniska problem över telefon och fjärrstyrning. Din insats kommer att ha stor betydelse för att lindra dina kollegors tekniska huvudvärk! För att lösa problemen på bästa möjliga sätt kommer du att arbeta både självständigt och tätt tillsammans med dina kollegor - något som också kommer ge dig ett bredare nätverk och nya kunskaper. Du kommer här att bli en del av ett stort och kunnigt team samt få en arbetsvardag där ingen dag är den andra lik.
Att arbeta som konsult via Experis innebär både spännande och lärorika arbetsdagar. Det är viktigt för oss att du som konsult blir och känner dig som en del av Experis-teamet från din allra första dag. Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba ute hos någon av våra kunder, där det också i flera fall ges rum för god flexibilitet och möjligheter för hemmakontor.
Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Ellen Rönmark, så berättar vi gladeligen vilka vi är!
Vi söker dig som har:
* Gymnasial utbildning, gärna inom IT-området
* Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport
* Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
* Kunskap inom flertalet av följande: Microsoftmiljön, Active Directory, infrastruktur, servrar, nätverk, ITIL
* Viss erfarenhet av dokumentation
* Ett brinnande engagemang för support och service
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vem är du?
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett teamplayer-mindset. Vi ser att du är noggrann, serviceinriktad och duktig på att kommunicera med olika typer av människor. Det viktigaste för oss är att du har en positiv inställning, är driven och vill framåt!
Praktisk information:
* Uppdragsort: Linköping, distansarbete sker över överenskommelse
* Övrigt: bakgrundskontroll kommer att genomföras
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Ellen Rönmark på mailadress ellen.rönmark@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi