OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för service och nöjda kunder samt älskar fibernätverk!
Vi är en fiberleverantör som erbjuder en härlig arbetsmiljö i Stockholm, där du erbjuds utvecklas inom service och teknik. I rollen som Second Line support kommer du att jobba med att sätta kundernas problem och behov i första hand. Du kommer tillhöra ett litet team med hög grad av samarbete. Effektivitet och kundnöjdhet är nyckeln i det här jobbet och man ska kunna ha många bollar i luften men samtidigt alltid sätta kunden i fokus för att lösa deras problem. På sikt kommer rollen även att innefatta arbete inom vår NOC där du tillsammans med teamet arbetar i skift.
NOC:en innebär övervakning av hela vår infrastruktur, det vill säga Sverige, Tyskland, USA och England.
Vi är ett snabbväxande bolag där man har möjlighet att klättra och gå mot andra roller och avdelningar om man visar framfötterna på sikt.
Låter det här som någonting för dig? Ansök redan idag, urval sker löpande.
I den här rollen får du jobba med allt inom nätverk och fiber från grunden och det finns stora chanser till utveckling internt. Rollen innebär att du kommer jobba med olika typer av ärenden där det krävs skinn på näsan och tålamod för att utreda vad som ligger bakom problemet. Du kommer få daglig kontakt med många olika typer av människor och service är en naturlig del i vardagen.
Din vardag varierar mellan att besvara inkommande samtal och mejl samt att felsöka och lösa kundernas problem angående nätverk och fiber.
Din profil
Vi tror att du är en självgående, serviceminded och lösningsfokuserad person som läst till nättekniker eller liknande. För rätt person med rätt attityd finns möjligheten att växa inom bolaget om du visar framfötterna. Kommunicera via telefon och mejl är inga problem för dig och du är flytande i både svenska och engelska. Du tar ansvar i ditt dagliga arbete och trivs som bäst när du har mycket och göra men framför allt att utreda och analysera varje ärende som resulterar i en service i världsklass. Vi tror att du vågar ta egna initiativ för att på bästa sätt kan lösa kundens problem.
Din kompetens
- Utbildning från gymnasiet eller högskola inom nätteknik eller liknande
- Minst 1 års erfarenhet av support av Huawei-switchar
- Problemlösning och struktur
- Är flytande i både svenska och engelska
Vi erbjuder dig
- Spännande utvecklings- och karriärmöjligheter
- Vara del av ett målinriktat och engagerat team
- En unik möjlighet att vara en del av vår expansionsresa
Övrig information
Har du viljan att hjälpa? Trivs du när ditt arbete gör livet lättare för andra? Gillar du att skapa relationer - då är detta jobb för dig.
I denna rekrytering samarbetar vi med Maxkompetens. Vid frågor, kontakta Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Arbetstid: Heltid med rullande schema för skiftarbete.
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Med vår digitala plattform skapar vi ökad livskvalitet. För med rätt digitala tjänster kan vi ha fokus på sådant som är viktigt i livet, och det är allt från underhållning till vård, skola och omsorg - sådant som ger ökad livskvalitet. Därför måste vi bygga öppna digitala plattformar där framtidens digitala tjänster, på olika sätt, hjälper var och en av oss till ett bättre liv.
Vi på Open Infra har som personer varit involverade i drygt 20 år gällande utbyggnaden av digitala plattformar i Sverige, allt från fibreringen av flerfamiljshus inom bolagen Bredbandsbolaget och Ownit till att vi idag i på Open Infra hjälper flertalet kommuner och hela Sveriges landsbygd att få tillgång till digital infrastruktur i världsklass.
Vi drivs och ägs fortfarande av grundarna och vi som jobbar inom bolagsgruppen. Vi är fristående och inte styrda av stora telekomaktörer eller riskkapitalbolag och kan därför agera med lång horisont. Något som ger trygghet och möjlighet till ständig utveckling i vårt arbete med digital infrastruktur.