Second line support till Svea Solar

Second line support till Svea Solar

Arbetsbeskrivning

Är du nästa stjärna till Svea Solars kundtjänstteam? Vi söker dig som vill ge service i världsklass, är en problemlösare och har ett sinne för teknik!

I rollen som kundtjänstmedarbetare på second line support kommer du arbeta externt mot Svea Solars kunder men även internt mot installatörer, projektledare och säljare. Du kommer att hantera varierande ärenden, bland annat felanmälningar och installationstekniska frågor. Rollen ställer krav på ett professionellt bemötande samt ett självständigt och lösningsorienterat mindset. Din uppgift är ett ge kunden den bästa möjliga servicen!

Din profil:

- Du har tidigare arbetat inom kundtjänst, alternativt ett tekniskt arbete såsom installatör, servicetekniker eller motsvarande
- Du har telefon- och datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet
- Du kan formulera dig professionellt, pedagogiskt och anpassa samtalet utefter kunden
- Är en positiv och lösningsorienterad person
- Du har en fullständig gymnasieexamen
- Kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska


Du erbjuds:

En spännande och innovativ arbetsplats med härliga kollegor. Det finns goda möjligheter till utveckling i en arbetsmiljö med en hjärtlig gemenskap där alla strävar efter samma mål - att nå ett hållbart samhälle med solenergi. Hos Svea Solar får du en ung och rolig arbetsplats med sociala aktiviteter och AW:s.

Tjänsten är på heltid och beräknas att starta omgående med hänsyn för eventuell uppsägningstid. Kontoret är beläget i Vasastan och arbetstiderna kommer att vara belagda under kontorstider.

Svea Solar grundades i Stockholm 2014 med målet att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi. Med en stark övertygelse om att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen har Svea Solar vunnit Di gasellen 2019 som det snabbast växande start-up företaget i Sverige och fortsätter växa internationellt.

Passar denna beskrivning bra in på dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sprio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 1 januari 2023

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024