OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT växer och söker ständigt nya duktiga IT-konsulter till teamet i Göteborg. Vi söker just nu 2nd line supporttekniker till vår kund i Göteborg. Har du något eller gärna några års erfarenhet av att jobba som 2nd line och söker nästa steg i karriären? Låt Experis hjälpa dig! Ta chansen och ansök!
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt konsultuppdrag
Omfattning: 100 %
Hur ser arbetet ut?
I rollen som 2nd line supporttekniker jobbar du på företagets 2 nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta supportering och felsökningar - både av övergripande och djupgående karaktär. Du kommer även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt övervakning av nätverk och printers. Du kommer hjälpa företagets kunder som är verksamma inom olika branscher med kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som exempelvis Microsoft Office 365, Windows server.
Mer information om rollen och specifikt företag ges vid en intervju.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en roll där du kan kombinera din tekniska kunskap med att vara serviceminded och hjälpa kunden utifrån dess behov. Du ska trivas med att jobba i en föränderlig miljö. Som person är du en teamspelade samtidigt som du trivs att jobba självständigt. Viktigast av allt är att du har ett brinnande intresse av att lösa klienters / kunders IT-problem genom teknisk support och problemlösning!
Krav och Kvalifikationer:
För rollen som Second Line supporttekniker ser vi att du har:
* Några års erfarenhet av att arbeta med teknisk support i Second line / BackOfficefunktioner
* Erfarenhet av printers
* Minst gymnasial utbildning inom Teknik/IT eller motsvarande
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.
* Goda kunskaper inom Active Directory, Windows 7/10, SQL, VMware, Citrix, Office365/Exchange, SCCM etc.
Meriterande
* Körkort
* Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
* God kännedom och erfarenhet av ITIL eller motsvarande
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com
Nyckelord: Second line support, 2nd line support, Windows Server och/eller SQL, VMware, Citrix, Office365
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson