Second Line Supporttekniker till Connect!

Second Line Supporttekniker till Connect!

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN:

Connect är en leverantör inom IT-drift, print och dokumenthantering, mötesteknologi och telefoni och deras kunder finns i små- och medelstora företag samt offentliga verksamheter. I över 20 år har Connect levererat ett brett utbud av tjänster inom digitalisering, rådgivning, infrastruktur och drift samt säkerhet.

ARBETSUPPGIFTER:

I rollen som second line supporttekniker kommer du arbeta med att lösa olika typer av IT-ärenden som eskalerats från first line-supporten. Du hjälper och vägleder kunderna i frågor gällande exempelvis molnbaserade datatjänster, säkerhetshantering, nätverksfrågor samt felsökning av mjuk- och hårdvara. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt ägandeskap av system- och serverhantering.

VI SÖKER DIG SOM:

• Har några års arbetslivserfarenhet i en liknande roll, gärna second line

• Besitter god systemvana och kunskaper i Citrix, O365, Windows Server, Azure och PowerShell

• Talar och skriver flytande svenska och engelska

Stor vikt kommer att läggas vid personligheten och vi tror att du som söker är en driven och problemlösande person med ett stort tekniskt intresse. Du trivs i att fördjupa dig i komplexa ärenden och ser värdet i att vara en trygg, lyhörd och tillmötesgående punkt för kunderna du supporterar.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Ambitionen från Connect och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos Connect.

ÖVRIG INFO:

Omfattning: Heltid, dagtidPlacering: GöteborgStart: Enligt överenskommelseKontaktperson: Pontus Somi, pontus@friday.seLön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – every day”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024