Second Line tekniker till ledande resebyrĂ„ 🌮

Arbetsbeskrivning

HÀr Àr chansen för dig vars största intressen Àr IT och resor, att fÄ kombinera dessa tvÄ pÄ arbetsplatsen. VÄr kund Àr en ledande resebyrÄ med IT-infrastruktur över fyra nordiska huvudkontor, flygbolag samt ca 70 branschkontor och hotell över hela vÀrlden.

Som IT-tekniker kommer du vara en del av ett team pÄ fem personer som totalt ansvarar för 140 medarbetare. Teamet Àr i snabb tillvÀxtfas och du kommer vara med och sÀtta standarden för arbetet framÄt samtidigt som du utvecklas i snabb takt inom IT-omrÄdet. Denna roll flesta supportÀrendena idag sköts via fjÀrrstyrning, men det finns stora möjligheter att Àven Äka ut till de olika siterna. Detta gör att rollen erbjuder stor flexibilitet i hur mycket resande arbetet innefattar, vare sig du Àr globetrottern som vill se nya stÀllen runt om i vÀrlden eller personen som har en vardag som gör det svÄrt att vara borta mycket. Du kommer oavsett spendera mestadels av din tid pÄ kundens kontor pÄ Kungsholmen i Stockholm.

Den tekniska miljön Àr i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory dÀr det Àven Àr en hybrid mellan Azure cloud och on-prem. Du kommer Àven arbeta mycket med bÄde SaaS och PaaS-lösningar.

Denna roll Àr ett konsultuppdrag pÄ 6 mÄnader, dÀr du dÀrefter kommer erbjudas anstÀllning hos vÄr kund om det kÀnns bra frÄn bÄda parter.

Om tjÀnsten

Som Second Line tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en vÀlfungerande IT-miljö för företagets anvÀndare. Du kommer att ansvara för de lite komplexa Àrendena kopplat till IT och nÀtverk som eskalerats frÄn dina kollegor i first line. Du kommer arbeta mycket onsite men en del Àrenden kommer ocksÄ skötas via telefon/fjÀrrstyrning.

Du kommer exempelvis arbeta med:

- Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
- Support och underhÄll av IT-infrastruktur pÄ kontor, hotell, resorts och flygplatser
- Support och underhÄll av interna applikationer och system
- Proaktivt assistera anvÀndare för att öka den tekniska kunskapen


Denna tjÀnst passar dig som har ett stort IT- och reseintresse, vill vÀxa inom IT och samtidigt fÄ chansen att se nya platser i arbetet. Du fÄr vara med och bygga upp ett team pÄ ett bolag som Àr i stark uppskalning.

Vad vi söker

- Tidigare erfarenhet av arbete som supporttekniker, med goda kunskaper inom IT och nÀtverk.
- Tidigare erfarenhet av Office 365, Active Directory och SCCM
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Det Àr meriterande om du tidigare har arbetat i en 2:nd Line- roll.



Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmÄga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem dÀr det inte finns en fÀrdig lösning och Àr duktig pÄ att pÄ ett serviceinriktat och pedagogiskt sÀtt kunna hjÀlpa anvÀndarna att lösa sina tekniska problem.

Övrig information

Start: OmgÄende eller enligt överenskommelse

Omfattning: 6 mÄnader med chans till överrekrytering

Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm

Om företaget

VÄr kund Àr en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbÀttra verksamheten. Ett företag dÀr de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus pÄ visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bÀsta veckorna pÄ Äret. De erbjuder en spÀnnande och utvecklande miljö dÀr du fÄr möjlighet till en intern karriÀr.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 april 2023

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024