OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi... Supporttekniker till Större support företag i södra Stockholm Supportavdelningen består idag av 25 personer fördelat på flera grupper lokaliserade i fem länder. Avdelningen ansvarar för att ge support till företagets kunder och vi behöver nu förstärka organisationen med ytterligare en 2nd-line-tekniker och en Onsite-tekniker. Vi erbjuder Vi erbjuder rätt person möjligheten att bli del av ett härligt team med stark tro på det vi gör och stora ambitioner framåt. Hos oss råder en kultur med högt i tak och stora möjligheter till arbete under eget ansvar. Genom vår ägare kan vi dra fördel av att vara det lilla flexibla företaget med den stora koncernens möjligheter! Arbetsuppgifter Som tekniker i något av våra Second Level Support team arbetar Du med felsökning inom bl.a. Desktop Management området, flera webbhotell och mailmiljöer samt med installation och konfiguration av hård- och mjukvara för kunder spridda över hela Europa. Rollen innebär stort kundfokus eftersom jobbet alltid innebär arbete direkt mot slutanvändaren. Din bakgrund Vi tror att du har några års erfarenhet av supportarbete, helst arbete på plats ute hos kund. Du har erfarenhet av Windowsmiljö (NT, XP, Office, Outlook), PC-LAN/nätverskutbildning, PC-hårdvarukännedom, printerhantering samt har kunskap om AD. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och ytterligare språk är meriterande. Lotusnotes kompetens är önskvärt. Meriterande är också erfarenhet från något eller några av områdena pushmail, webhotell, Citrix eller ITIL. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders prov anställning.