Secondline teknisk support

Secondline teknisk support

Arbetsbeskrivning

Som 2nd line supporttekniker går den största delen av ditt arbete ut på för djupare felsökningar som inte firstline supporten kan lösa. Du kommer även kunna lösa ärenden av third line-karaktär, samt stötta andra tekniker i deras arbete. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta teknisk support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer i Windowsmiljö som bland annat Windows server 2012 R2 - 2019. Utöver det kommer du arbeta med Virtualisering, samt med datalagring.

Du kommer i arbetet samarbeta med flera andra tekniker där ni tillsammans strävar mot att uppnå en god service, samt era och bolagets mål. Du kommer ta emot ärenden främst genom ärendehanteringssystem. Därefter avgör du själv eller tillsammans i team hur ni ska lösa problemet, oftast kommer ni behöva ta er till användaren för att hjälpa på plats.

I det dagliga arbetet kommer du bemötas av både svenska och internationella användare, vilket kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Du som person

Dina personliga egenskaper spelar stor roll och vi letar efter dig som är plikttrogen, social och serviceinriktad. Att vara flexibel är viktigt då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, gillar att arbeta i team, självständigt och tar gärna egna initiativ.

Din bakgrund

Vi ser att du kommer från en servicebakgrund där du arbetat med ärendehantering angående frågor inom infrastruktur. Du har genom tidigare erfarenhet skaffat dig breda kunskaper inom IT och kan applicera det i ditt arbete. Du har även goda kunskaper inom Windows server 2012 R2 - 2019, Linux och är van vid att sätta upp och hantera virtualiserade miljöer, både Windows och Linux-baserade.

Det är meriterande om du har;

- Kunskaper och arbetat i Linux
- Kunskaper i Virtualisering, som Vmware och Nutanix
- Kunskaper i lagring, som Netapp & 3PAR
- Automatisering
- Nätverkskunskaper


Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.



Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.



Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.



På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.



Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2023

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024