Section Assistant sökes!

Section Assistant sökes!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och fakturahantering? Har du god erfarenhet av datoranvändning och lätt för att snabbt sätta dig in i nya system? Om du även skulle beskriva dig som en kommunikativ och hjälpsam person, så kan detta vara nästa uppdrag för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Section Assistant till vår kund, en världsledande leverantör av transportlösningar som tillsammans med sina kunder och partners driver omställningen till ett hållbart transportsystem. Du utgår från kontoret som ligger i Södertälje, med möjlighet att arbeta delvis på distans.
Som Section Assistant blir du en del av ett team på tre personer som stöttar ingenjörer och ledningsteamet med administrativa uppgifter. Det kan vara att beställa utrustning, utveckla rutiner och uppdatera information. Här kommer det troligtvis att hållas intervjuer efter jul.
Dina egenskaper
Som Section Assistant är det viktigt att vara kommunikativ, samarbetsvillig och hjälpsam, med en förmåga att stödja andra och arbeta effektivt i team. Du bör också vara snabblärd och snabbt kunna sätta dig in i olika administrativa verktyg för att hantera rollen framgångsrikt.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
För denna tjänst kommer kandidater aktuella för tjänsten att kallas på intervju efter julledigheten.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Bred erfarenhet av MS Office och Office 365
Erfarenhet av fakturahantering
God datorvana och erfarenhet av exempelvis hantering av olika interna system/verktyg
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med januari 2026. Start januari 2025.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34960 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2024
  • Ansök senast: 15 januari 2025

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024