OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Laguppställningen är vår viktigaste byggkloss! SEFAB fortsätter att bygga framtid och förstärker nu med ytterligare en slipad inköpare till vårt lag. Vi står inför en spännande framtid med flertalet inspirerande pågående samt nya projekt.
Drivs du av att ta stort ansvar och att arbeta med häftiga projekt tillsammans med en väl utformad projektorganisation? Har du dessutom jobbat med inköp inom bygg och känner dig trygg i rollen? Då kan SEFAB vara det perfekta steget för dig!
Arbetsuppgifter
Som Inköpare har du ansvar för inköpen i våra projekt och är involverad från projekteringsfasen till projektets genomförande. Du driver och ansvarar tillsammans med projektorganisationen för projektinköp av installationer, underentreprenörer och material.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: upprättande av avtal, anbudsförfrågningar, anbudsutvärderingar, inköps- och leveransplanering, leverantörsbedömningar och förhandlingar. Vi strävar efter att arbeta med en stor marknad, vilket gör att kontakter med utländska företag är en del i inköpsarbetet.
Många av våra projekt bedrivs tillsammans med produktion och i samverkan med kunden, genom framför allt partnering. Du kommer även att få arbeta med traditionellt i utförande samt totalentreprenader.
Dina kvalifikationer
Vi ser gärna att du är högskoleutbildad inom byggteknik, inköp eller upphandling eller har motsvarande kunskaper från yrkeslivserfarenhet. Du har god förståelse inom ABT 06, AB 04, ABM 07 samt ABK 09.
Du har ett genuint intresse för att driva inköpsarbete och att göra affärer med erfarenhet av projektinköp och förhandling inom byggbranschen. Detta gör du på ett affärsmässigt sätt och med stort personligt engagemang.
Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift på såväl svenska som på engelska, och vi ser gärna att du tidigare arbetat 2-5 år inom liknande befattning.
Dina egenskaper
Du brinner för att arbeta i lag, något som vi på SEFAB värdesätter högt. Du är drivande och förtroendeingivande och trivs med att skapa kontakter både internt och externt. Som person är du lyhörd, driven, affärsmässig och har lätt för att samarbeta. Vi tror också att du är en problemlösare som arbetar strukturerat, är noggrann samt är trygg i din roll som inköpare.
Att jobba hos SEFAB
Hos SEFAB får du arbeta tvärfunktionellt hos en arbetsgivare som brinner för sin personal. Du kommer att få vara involverad i verksamheten med goda utvecklingsmöjligheter. Sefab är ett värdestyrt och platt företag med stort fokus på gemenskap, hög nöjdhet och bra affärer. Här har du möjlighet att arbeta i ett modernt företag med goda förmåner och hög trivsel. Vi är idag cirka 100 anställda som varje dag gör sitt bästa för våra beställare. Vi har alltid våra ledstjärnor med oss i allt vi gör: Engagemang, pålitlighet samt ordning & reda. Att jobba hållbart sätter vi högt på vår prioriteringslista och är idag ISO-certifierade inom kvalitet, miljö, partnering/samverkan samt arbetsmiljö.
”Vår laguppställning är den viktigaste byggklossen i företaget, utan dem är SEFAB ingenting. Min viktigaste uppgift är att våra medarbetare mår bra och känner sig inspirerade, att vi är ett bra lag och att alla kan se att vi har en bra framtid tillmötes.” Ronny Johansson, vd SEFAB
Placering & start
Tjänsten är en heltidstjänst placerad i Norrköping och tillsättning är enligt överenskommelse. Vi jobbar med löpande urval och tillsättning av tjänsten.
Ansökan
Om du tycker att detta låter intressant, vänta inte! Skicka din ansökan redan idag. Vi vill att du i din ansökan har med:
- CV och personligt brev.
- Tidigare utförda projekt.
Maila din ansökan till jobb@sefabbygg.se