OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sefina är Nordens största pantbank och har funnits sedan 1884. Idag är vi närmare 95 medarbetare med 20 butiker runtom i Sverige och huvudkontor i Stockholm. 2009 bytte vi namn från Svensk Pantbelåning till vårt nuvarande namn Sefina.
Sefina står för ”Secure Finance”, vilket betyder säkra tillgångar. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Det innebär att du kan komma till oss med dina värdeföremål, få dem värderade och låna pengar på det varan är värd. Vi behåller din vara som en pant – en garanti på lånet – tills du löser ut din vara igen. Under lånetiden betalar du en ränta till oss. Om du inte kan eller vill lösa ut din vara igen säljer vi den lagenligt via öppen auktion. Det gör vi för att få tillbaka de pengar vi har lånat ut. Här samarbetar vi med Kaplans Auktioner. De varor som inte klubbas på auktionen ropar vi själva hem och säljer i våra egna butiker och online.
TJÄNSTEN SOM BUTIKSCHEF:
Som Butikschef kommer du att ha ett helhetsansvar för Helsingborg. Dina främsta uppgifter är att utveckla dina medarbetare och driva verksamheten i enlighet med affärsplanen.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Ansvara för butikens värden och belåningsrutiner
• Belåning, värdering och försäljning till våra kunder
• Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal
• Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder
• Personalansvar
• Rekrytering och anställning
• Introduktion och kontinuerlig utveckling av dina medarbetare
• Ansvara för den lokala säkerheten
• Värdeinventering, inventering, varuhantering, administrativt arbete
Vi hanterar dagligen värdefulla smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Exklusiva varumärken och ovanliga föremål är vanliga hos oss. Med gedigen värderingskunskap ser vi till att kunden får en helhetsupplevelse utöver det vanliga och vill komma tillbaka till oss.
VAD VI ERBJUDER DIG:
En dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en bra atmosfär. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem mfl.
MER OM TJÄNSTEN:
ANSTÄLLNINGSFORM: Provanställning
ANSTÄLLNINGSGRAD: Heltid 38,5 h/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider.
ARBETSSTÄLLE: En av Sefinas butiker i Skåne
STARTDATUM: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
VI SÖKER DIG SOM:
• Har minst 2-3 års erfarenhet av personalansvar och att inneha en chefsroll
• Har minst 7 års arbetslivserfarenhet från försäljnings- eller serviceyrken
• Är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team
• Har ett intresse för smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Det är meriterande om du arbetat med detta tidigare men inget krav
• Brinner för att ge service utöver det vanliga
• Har ett gott siffer- och affärsintresse och är noggrann. Det är mycket meriterande om du har utbildning inom ekonomi
• Är en tävlingsmänniska som drivs av att överträffa mål
• Har en gymnasieutbildning. Högre utbildning är meriterande
• Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Office paketet
• Behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk
I samband med denna rekrytering samarbetar Sefina med Retail Recruitment. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!