Sefina pantbank söker Multistore Manager två butiker

Arbetsbeskrivning

TJÄNSTEN SOM MULTI STORE MANAGER:

Vi är en modern Pantbank som fokuserar på att möta kunden både fysiskt och digitalt. Digital mognad och intresse/förståelse för hur vi kan möta kunderna via chatt/videosamtal och liknande är en framgångsfaktor i rollen. Utgångspunkten är att vi ska finnas där kunderna är och med mer och mer fokus på den digitala världen kommer vi framöver att arbeta med hur vi kan förenkla för kunden att nå oss.
 
Som Multistore Manager har du ett helhetsansvar för våra två butiker i Kista resp St:Eriksgatan. Dina främsta uppgifter är att utveckla dina butiker och driva verksamheten i enlighet med affärsplanen.
 
Vi söker dig som har erfarenhet av:
 

• Erfarenhet av att driva minst 2 butiker/verksamheter.
• Dokumenterat goda resultat av att leda inom försäljning.
• Erfarenhet av att ansvara för försäljningsbudget.
• Hög förmåga av operativ projektledning och dokumenterat goda resultat.
• Grundläggande kunskap i Powerpoint och Excel​.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk.
Ser gärna erfarenhet inom guldbranschen, har arbetat med klockor, utbildad gemmolog, konstvetare eller liknande som går i linje med företagets varugrupper men det är inget krav för tjänsten.



Vi hanterar dagligen värdefulla smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Exklusiva varumärken och ovanliga föremål är vanliga hos oss. Med gedigen värderingskunskap ser vi till att kunden får en helhetsupplevelse utöver det vanliga och vill komma tillbaka till oss. 

VAD VI ERBJUDER DIG:

En dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en bra atmosfär. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem mfl.

MER OM TJÄNSTEN:

ANSTÄLLNINGSFORM: Provanställning
ANSTÄLLNINGSGRAD: Heltid 38,5 h/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider.
STARTDATUM: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse

VI SÖKER DIG SOM:
 

• Har minst 3 års erfarenhet av personalansvar och att inneha en chefsroll.
• Har minst 5 års arbetslivserfarenhet från försäljnings- eller serviceyrken.
• Relevant utbildning​ såsom exempelvis butiksledning, retail, ledarskap eller försäljning.
• Är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team.
• Har erfarenhet och förmåga att leda på distans och skapa självgående team de dagar du inte är på plats.
• Social kompetens, förmåga att leda andra, ambassadörskap och utvecklingsorienterad förmåga.
• Har ett intresse för smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Det är meriterande om du arbetat med detta tidigare men inget krav.
• Brinner för att ge service utöver det vanliga.
• Har ett gott siffer- och affärsintresse och är noggrann. Det är mycket meriterande om du har utbildning inom ekonomi.
• Är en tävlingsmänniska som drivs av att överträffa mål.
• Har en gymnasieutbildning. Högre utbildning är meriterande.


I samband med denna rekrytering samarbetar Sefina med Retail Recruitment. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!


Sefina Pantbank är Nordens största pantbankskedja som grundades 1884 av Oscar Swartling med den första butiken som låg på Bellmansgatan på Södermalm, Stockholm. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Vi värderar dina värdeföremål, belånar det varan är värd eller hjälper dig med att sälja värdeföremål.

Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 december 2024

Regional Sales Manager Norr

Regional Sales Manager Norr

17 december 2024