OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Momenta AB söker en sekreterare att arbeta närmast VD. Du kommer vara en stor del av företagets expansion. Detta är en heltidstjänst på plats.
Dina arbetsuppgifter
Som VD-assistent är ingen dag den andra lik, du måste vara lyhörd, snabb på att sätta dig in i nya sammanhang samt proaktivt stötta VD med diverse uppgifter. Administrativ support, sammanställningar, planering, research, projektplanering samt komma med egna initiativ. Din roll innebär att du är en viktig del av ledningsgruppen. Du kommer fungera som en länk mellan interna och externa relationer genom att koordinera och prioritera möten samt dokumentera protokoll.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper, vi tror att du är framåttänkande, orädd och har lätt ta egna initiativ. Tjänsten kräver en flexibel och serviceinriktad person. Du är orädd för att komma med nya ideer och är kreativ och proaktiv i ditt arbetssätt. Smidig och god kommunikationsförmåga, flytande svenska och engelska är viktigt i denna roll då viss kommunikation kan förekomma på engelska med internationella relationer. Du trivs i att arbeta i en miljö där du har många olika uppdrag och kan arbeta i team samt självständigt. Meriterande om du har erfarenhet inom HR/Arbetsrätt/Juridik, dock inget krav.
Kvalifikationer:
Lyhörd, snabb, flexibel
Utmärkt planerings- och organisationsförmåga
Kunna arbeta självständigt
Utmärkt datorvana i administrativa system
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Erfarenhet inom HR/arbetsrätt
Erfarenhet av juridik
Omfattning och tillträde
Heltid, Start så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev samt löneanspråk.
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!