OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
Förvaltningarnas uppdrag är en hållbar och kvalitetssäker hjälpmedelsverksamhet. Att göra hjälpmedel tillgängliga och begripliga för Dalarnas invånare. Förvaltningen bidrar till god hälsa genom att möjliggöra ökad självständighet, delaktighet och tillgänglighet i samhället för personer med funktionsnedsättning vilket ligger i linje med det påbörjade omställningsarbetet till God och Nära Vård. Vi verkar i en politiskt styrd organisation där vi alla på olika sätt arbetar för invånarna i Dalarna.
Sekreterare, Dalarnas Hjälpmedelscenter
Arbetsuppgifter
Dalarnas Hjälpmedelscenter söker IT-sekreterare för arbete med verksamhetssystemet Sesam och förvaltningens användande av digitala stöd i arbetet. Tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter:
- Förvaltning, analys, utveckling, support och administration av vårat verksamhetssystem Sesam
- Övrig verksamhetssystemadministration
- Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på uppdragens karaktär och du kommer att få ett mycket omväxlande arbete där du själv har stora möjligheter att vara med och utveckla rollen och förbättra arbetssätt.
- Resurs inom förvaltningarna Hjälpmedel Dalarna samt Hörsel och Syn.
Du kommer att arbeta i förvaltningarnas stab, direkt underställd förvaltningschef.
Utveckling av spårbarhet och förvaltning av IT system är på gång.
Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete tillsammans med drivande kollegor. Hos oss får du ett utvecklande och lärorikt arbete.
Eftersom verksamheten finns utspridd på flera orter innebär arbete ibland resor under arbetstid.
Övrig information
Kvalifikationer
Krav:
Du har flera års erfarenhet från arbete inom IT-verksamhet i administrativ roll eller funktion
Mycket goda kunskaper i Office-paketet och främst då Excel med kopplingar till datalager
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Gymnasieutbildning
Körkort B (manuell)
Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom t ex IT, HR, ekonomi eller annan för tjänsten lämplig utbildning
Goda kunskaper i Microsoft Power BI
Arbete med implementering av digitala stöd
Erfarenhet av arbete utifrån GDPR och arbete med informationssäkerhetsfrågor
Erfarenhet av support av Sesam och webSesam
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du är intresserad av att vara med och utveckla och driva verksamheten framåt. Du är noggrann och ansvarstagande, har ett utpräglat ordningssinne och trivs med och klarar av ett arbetstempo som tidvis är högt. Du har god samarbetsförmåga och du kan tänka dig att arbeta såväl med avancerade uppdrag som att vara fixare och allt-i-allo. Ingen arbetsuppgift känns för stor eller för liten. För att lyckas i rollen behöver du ha ett gott ordningssinne, hög självgåendegrad och inställningen att administration, ordning och reda är viktigt och betydelsefullt.
Ansökan
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064