OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som sekreterare i kommunstyrelsen är man ansvarig för hela ärendehanteringen och allt vad det innebär med handlingar inför och efter sammanträdena, sammanträdesrutiner, protokollskrivning, utskick mm. Samarbete med kommunstyrelsens ordförande, kommunchef är naturligt liksom med övriga nämndsekreterare och administratörer på kommunens centrala kontor. Kvalifikationer; Eftergymnasial utbildning med inriktning på juridik och/eller offentlig förvaltning., gärna förvaltningssocionom. Ha erfarenhet från det offentliga området med fördjupning inom kommunal eller statlig förvaltning, gärna vara jurist eller samhällsvetare och ha arbetat som nämndsekreterare. Ha god förmåga att informera och att uttrycka sig muntligt och skriftligt, lätt för att samarbeta, vara flexibel samt ha kunskap om Kommunallagen, Förvaltningslagen och Offentlighets- och sekretesslagen. God datavana, serviceinriktad, ansvarsfull och noggrann är viktiga egenskaper. Stor initiativförmåga och vana att arbeta självständigt är lika självklart som bra samarbetsförmåga. System kommunen använder; främst diariesystemet W3D3 och Officepaketet. Kunskaper i systemen är meriterande. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet till rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90