OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning Perido Skills söker dig som vill arbeta som sekreterare på en statlig myndighet belägen i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta expediering av beslut, diareföring, skriftliga och muntliga kontakter med myndigheter, beställning av handlingar, korrekturläsning, viss redigering av texter och bokning av resor mm. Du kommer även ha omfattande kontakter med allmänheten, huvudsakligen på telefon. Du kommer i första hand att arbeta vid ett avdelningskansli, men vid behov kan det hända att du även får hjälpa till på andra kansli. Kravprofil - Du har gymnasieutbildning eller motsvarande - God IT-vana - Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift även på engelska - Gärna erfarenhet från arbete på statlig myndighet Du bör kunna arbeta självständigt och kunna planera ditt arbete. Som person är du positiv, representativ och mycket noggrann då det är en granskande myndighet. Du har även en förvaltande läggning, är stresstålig och lägger stor vikt på hög servicekänsla.