OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Region Kronoberg erbjuder dig friskvårdsbidrag, förmånligt årskort på tåg och buss, rabatt på våra personalrestauranger, egna träningslokaler, personalklubbar och inflyttarservice.
AMK arbetar med fokus på dagens primärvård och inriktning på framtidens nära vård. Utifrån ett helhetsperspektiv driver vi utvecklingsfrågor och utgör ett samlat forum för kvalitetsutveckling, utbildning, fortbildning och forskning för nära vård i Region Kronoberg.
Sedan 2023 01 01 tillhör Samordningsenheten AMK. Den har tidigare framför allt arbetat med frågor kopplade till Covid-19, men under 2023 kommer uppdraget förändras till att allt mer fokusera på att bistå länets 32 vårdcentraler i medicinska frågor.
För att kunna administrera den nya verksamheten samt stödja AMK i sina befintliga uppdrag behöver vi därför utöka vår kompetens med en sekreterare.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att utgöras av att administrativt leda olika befintliga strukturer inom AMK som exempelvis:
• Primärvårdsforum
• Kompetensutvecklingsrådet
• Primärvårdsrådet
Dessutom administrativt stöd till Samordningsenheten som exempelvis:
• Bygga upp en administrativ struktur för samordningsenhetens kommande uppdrag.
• Schemaläggning.
• Materialbeställning.
• Med mera...
I rollen ingår även att organisera och leda möten och utbildningar, vara webbredaktör och kontaktperson i IT-frågor, boka lokaler med mera.
KVALIFIKATIONER
Du har breda administrativa kunskaper och förmåga att överblicka verksamheter som spänner över flera olika kompetensområden samt erfarenhet av att leda och administrera möten.
Administrativ utbildning på eftergymnasial nivå (YH-nivå).
Språkkunskaper som inbegriper goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenheter av Region Kronobergs administrativa system är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Malin Wass
HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath
Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog
Ordförande för revisionen Peter Löfström