OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som sekreterare på Inköp kommer du att vara "spindeln i nätet" och hålla samman informationen om allt och alla på inköp och deras olika engagemang. Du skall självständigt kunna värdera information och bereda svar på olika frågor. Du svarar för det löpande administrativa stödet, det kan t.ex. handla om att svara på telefonsamtal och e-postbrev, att föra anteckningar, boka resor samt mappa in, förbereda olika dokument och listor samt arkivering. Du hjälper också vid behov till med enklare översättningar till och från tyska.
Kontakterna internt och externt är omfattande. Rollen innebär att snabbt kunna växla mellan olika uppgifter och tidvis ha en hög arbetsbelastning och bundenhet till kontoret. Det innebär också att man får vara beredd att hjälpa till med uppgifter som ligger utanför vanliga sekreteraruppgifter.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning i grunden och du bör även ha en sekreterarutbildning eller motsvarande kompetens som du skaffat dig på annat sätt. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att fatta egna beslut när det behövs.
Du har ett stort intresse för att erbjuda god service, har en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift. För tjänsten krävs dessutom att du har mycket goda kunskaper eller är flytande i det tyska språket, samt är en van användare av Officepaketet.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 15 oktober 2013. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!