Sekreterare till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud. Här skapas förutsättningar för att vi kan erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som sekreterare till vår inköpsdirektör ansvarar du för det löpande administrativa arbetet kopplat till denna roll. Det kan exempelvis handla om att svara på telefonsamtal , administrera e-post och kalender, boka resor och möten samt sortera och arkivera olika dokument. Du understödjer också i mer personalrelaterade ärenden som att ta emot sjukanmälningar och administrera närvarorapporter samt avdelningens semesterschema. Andra uppgifter som ligger under ditt ansvar är att hantera fakturor, informationsutskick och förbereda och bearbeta inköpsrelaterade listor och underlag. Rollen innebär mycket interna och externa kontakter och det är en förutsättning att du snabbt kan växla mellan olika uppgifter och ha en hög arbetsbelastning.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning i grunden och vi tror att du även har någon form av sekreterarutbildning eller motsvarande kompetens som du skaffat dig på annat sätt. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att fatta egna beslut när det behövs.

Du har ett stort intresse för att erbjuda god service, en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig flytande på svenska och tyska, såväl i tal som i skrift. För tjänsten krävs dessutom att du är en van användare av Officepaketet.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra fyra värdeord engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Söka jobb online" som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 28 april 2014. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 april 2014

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024