OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistansjuristerna är en fullservicebyrå och vi hjälper personer med funktionshinder med ärenden att ansöka och överklaga personlig assistans och assistansersättning. Vi deltar vid hembesök och muntliga förhandlingar i domstol och i samband med Försäkringskassans omprövningar.
Dina arbetsuppgifter
Som sekreterare ingår du i ett team och du kommer att ha uppgifter som innebär administration och service åt jurister.
Du kommer att sköta kontakter med klienter, domstolar och andra myndigheter, tidsbokning samt registrering av ärenden ingår precis som mejl- och posthantering.
Arbetsuppgifterna omfattar:
Klient- och ärenderegistrering
Fakturering och hantering av utlägg
Upprätta rapporter och hantera dokument, underlag och intyg
Arkivering enligt gällande regler för verksamheten
Informationssökning
Myndighetskontakter
Mötesbokningar
Allmän administration och övriga förekommande arbetsuppgifter på byrån, även praktiska moment som att förbereda möten, fika, luncher etc
Utbildning och erfarenhet
Du har gymnasiekompetens samt gärna relevant vidareutbildning på eftergymnasial och/eller akademisk nivå, samt minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av rollen som juristassistent eller sekreterare från en annan byrå.
För att trivas på Assistansjuristerna och lyckas i rollen som sekreterare behöver du vara serviceinriktad och positiv. Du har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, är van att arbeta snabbt, proaktivt, noggrant och ansvarsfullt. I tjänsten ingår tre resdagar per månad.
Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev senast den 1/12 2021 till vd@assistansjuristerna.se
Vi besvarar inga frågor om tjänsten på telefon, intervjuer kommer att ske löpande via Teams eller fysiskt under ansökningstiden. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.