Sekreterare till ledande revisionsbyrå

Arbetsbeskrivning

Sekreterare till ledande revisionsbyrå
Söker du en omväxlande roll som sekreterare i Stockholm? Är du noggrann, nyfiken och trivs med att arbeta i en bred roll? Har du tidigare arbetat som administrativ assistent och känner dig manad att ta nästa kliv? Vill du stötta revisorer i deras dagliga arbete? Nu söker vi en sekreterare för uppdrag till revisionsbyrån Mazars!

Omfattning: Deltid, mån-fred, 6/h, start omgående. Arbetstider är flexibelt. Uppdragets längd är till en början 4 månader, därefter finns det eventuellt chans för förlängning.

Arbetsbeskrivning:
På Mazars välkomnas du in till en av Sveriges ledande revisionsbyråer. Mazars har cirka 250 medarbetare i Sverige och finns verksamma i 79 andra länder. Här hanteras små som stora ärenden, nationellt som internationellt. Mazars erbjuder tjänster inom revision, rådgivning, redovisning, finansiell rapportering/IFRS, skatt, Corporate finance och bolagsärenden. Här finner du en familjär byrå som arbetar med både små och stora bolag inom olika branscher.

Som sekreterare kommer du att arbeta med en kollega där ni tillsammans stöttar revisorerna. Den större delen av dina arbetsuppgifter kommer till exempel vara fakturahantering, mötesbokning och hantera övrig kundadministration. Du kommer även att byta av i receptionen under lunchtider och ordna uppkommen administration. Arbetet innefattar dokumentation och registrering i affärssystemet Briljant.

• Fakturering och hantera reseräkningar
• Upplägg av nya kunder
• Ändring i register
• Sköta möteshanteringar
• Avbyte i receptionen


Kvalifikationer:

• Några års erfarenhet av arbete med administration.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i hela MS Office, främst PowerPoint, Excel och Outlook samt ett intresse och en fallenhet för att arbeta i olika system.
• Vidare söker vi dig som har baskunskaper i och ett intresse för ekonomi.
Här behöver du tidigare erfarenhet av service och administrativa uppgifter, med fördel inom fakturahantering. Du håller både en god svenska och engelska i såväl tal som skrift liksom vi tror att du har lätt för att sätta dig in i nya system.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du öppen och initiativtagande. Du trivs i en omväxlande roll och tar gärna tag i det som behövs. Andra beskriver dig ofta som hjälpsam, lämnar man något till dig så kan man räkna med att det blir gjort och dessutom riktigt bra. Det har troligen med ditt noggrannhet att göra, du trivs helt enkelt när det är ordning och reda. Men visst kan du också vara flexibel om det behövs. Är du dessutom professionell, utåtriktad och med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas på Mazars.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har arbetat i affärssystemet Briljant.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-05-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Natalie Bettar

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Visstid
  • Publicerat: 27 april 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024