Sekreterare till Regionala kollektivtrafikmyndigheten

Sekreterare till Regionala kollektivtrafikmyndigheten

Arbetsbeskrivning

Är du en initiativtagande, kvalitetsmedveten och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och att få jobba med människor? Då kan jobbet som sekreterare vara det du är ute efter!

Regionala kollektivtrafikmyndigheten (RKM) bildades den 1 januari 2012 under organisationsformen kommunalförbund. RKMs uppdrag i Norrbotten handlar om att samordna, effektivisera och utveckla kollektivtrafiken i länet. Myndigheten ska vidare medverka i lokala, regionala och nationella nätverk som skapar förutsättningar för en fortsatt utveckling och rationell hantering av kollektivtrafik. RKM har också färdtjänstutredare som hanterar tillstånd för färdtjänst och riksfärdtjänst i de kommuner i Norrbotten som lämnat över handläggningen till RKM.

I rollen som sekreterare kommer du att lära dig mycket om RKM:s verksamhet och hur branschen fungerar i stort. Du kommer delvis att jobba med administrativ assistans till kollegor. Där delar av arbetet går ut på att koordinera och boka in möten och stödja enheten i frågor kopplade till administration.

I dina arbetsuppgifter ingår:

-Årshjul, planering av möten
-Ansvarig beredningsprocess AU/Dir möten enligt upprättad process
-Introduktion av förtroendevalda i deras uppdrag
-Utskick av missiv, årsredovisning, VEP.
-Hantera begäran om utlämnande av allmän handling
-Diarieföring RKM
-Arkiveringsregler, hantering
-Ansvarig för utbildning och information om diarieföring och arkivering.

Du blir anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos RKM. Arbetet som konsult hos StudentCosnulting ger dig ett brett kontaktnät och goda karriärmöjligheter. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Tjänsten är på heltid 08:00-17:00, sex månaders provanställning med chans till förlängning. Start i januari.

Din profil
Den här tjänsten passar dig som vil jobba med andra människor och kommunicerar på ett tydligt sätt. Är initiativtagande, tar ansvar för egna uppgifter, driver processer vidare och uttrycker en positiv attityd till arbetet. Du gillar att planera, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och är kvalitetsmedveten. Du ska som lägst ha treårig gymnasiekompetens. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska både tal och skrift.

Meriterande för tjänsten är:
-Du har arbetat med förvaltning av diarieföringssystem och processer.
-Du har erfarenhet och/eller kunskap av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Bozan via e-post: robin.bozan@studentconsulting.com
Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024