OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledningskansliet vid Stockholms universitet är en enhet inom universitetsförvaltningen vars huvuduppgift är att ge stöd till universitetsledningen i olika frågor.Kansliet ansvarar också för ledningens representation, planering av större möten och konferenser samt program för ledningens besök. Arbetsuppgifter I arbetet som rektors sekreterare ingår sedvanliga sekreteraruppgifter som mötesbokningar, korrespondens och att ordna resor m.m. samt ansvar för protokollföring vid rektors beslutsfattande.Rektors sekreterare ansvarar vidare för att hantera rektors möteshandlingar, reseräkningar och representation samt hantering av ledningsarrangemang, i nära samarbete med förvaltningschefens sekreterare.Kvalifikationer Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska och god vana vid Officepaketet.Grundläggande ekonomikunskaper är meriterande.Social kompetens samt förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp.Ett gott ordningssinne, stor noggrannhet samt förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt krävs. Anställningsvillkor Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning.Sex månaders provanställning tillämpas.Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.Tillträde snarast.Vi välkomnar särskilt manliga sökande då majoriteten av de anställda vid ledningskansliet är kvinnor. Välkommen med ansökan, inklusive CV, med angivet ref.nr senast den 6 juli 2007 till: