OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information, samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård och specialistsjukvård samt Dalarnas kommuner.
Vi befinner oss just nu i ett spännande skede då vi genomför en organisationsförändring inom LD Hjälpmedel. Från årsskiftet är LD Hjälpmedel uppdelat i två förvaltningar, varav den ena leds av en gemensam nämnd där Landstinget Dalarna och länets femton kommuner ingår. Den andra förvaltningen är organiserad under Landstingsstyrelsen.
ARBETSUPPGIFTER
I och med omorganisationen söker vi en sekreterare och erbjuder dig ett spännande tillfälle att vara med och vidareutveckla vår verksamhet.
Som sekreterare är du ansvarig för handläggning och kvalitetssäkring av de administrativa processerna. Du ansvarar också för att införa och underhålla Landstingets nya ledningssystem i vår verksamhet. Du ansvar för arkiv- och dokumenthanteringsfrågor och kan även arbeta med kortare utredningsuppdrag.
Arbetet innebär att du stödjer Hjälpmedelsnämnden Dalarna, och i förekommande fall Landstingsstyrelsen, i beredning och uppföljning av ärenden, samt bistår nämnden i dialogen med medborgarna. Du är administrativ samordnare av ärenden till och från nämnden, samt ansvarar för kallelser och dokumentation.
I arbetet ingår också att förmedla information internt och externt till personal, politiker och allmänhet. Du stödjer chefen för hjälpmedelsverksamheten med varierande administrativa arbetsuppgifter.
Du är för närvarande placerad vid Hjälpmedelscentralen i Borlänge. Resor i tjänsten kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå, och/eller flera års erfarenhet av liknande arbete. Ett krav är att du har kunskaper om aktuell lagstiftning inom området, erfarenhet av skriftlig språkbearbetning samt av dokumentation och ärendehantering inom offentlig verksamhet. Arbetet kräver att du har mycket goda IT-kunskaper inom det administrativa området.
Vi ser erfarenhet av utredningsarbete som mycket meriterande. Du får gärna ha kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter god samarbetsförmåga och engagemang i arbetet. För att bli framgångsrik i arbetet är du lyhörd, flexibel och strukturerad. Du arbetar utvecklingsinriktat samt har förmåga att självständigt göra bedömningar och prioriteringar.
B-körkort är ett krav.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810