Sekreterare vid HR Business Support i Stockholm

Arbetsbeskrivning

****************************************************************
ANVISA EJ !
KANDIDATFÖRSLAG INKL PERSONNUMMER MAILAS TILL SIGN *SUNIE
****************************************************************
1 praktikplats som sekreterare vid HR Business Support i Stockholm

HR funktionen kan ta emot en praktikant som kan delta i HR funktionens dagliga arbete med t ex dokumentation, PowerPoint presentationer, exceltabeller, mötesbokning, telefon service och andra förekommande uppgifter. Beroende på intresse och kompetens kan arbetet delvis utvecklas i olika riktningar.


Beskrivning av enheten:

Business Support är det förenande namnet för de tre divisionerna Group Operations, Group IT och Group Staff. Med sina knappt 3 000 medarbetare globalt hanterar dessa divisioner all support inom sina respektive kärnområden till SEBs affärsverksamhet.
Business Support har en gemensam HR funktion med 7 medarbetare som tillsammans driver de strategiska, globala HR processerna samt divisionsspecifika initiativ.
Respektive HR konsult har ett geografiskt ansvar och arbetar nära ledningsgrupper och chefer men har även ansvar för vissa gränsöverskridande frågeställningar. HR funktionen finns precis som den största delen av Business Supports medarbetare, i vår fastighet i Rissne/Sundbyberg.

Kravprofil för sekreterare vid HR Business Support
Beskrivning av tjänsten:

Som sekreterare som arbetar man med t ex dokumentation, PowerPoint presentationer, exceltabeller, mötesbokning, telefon service och andra förekommande uppgifter. Beroende på intresse och kompetens kan arbetet delvis utvecklas i olika riktningar.

Förkunskapsönskemål:

Gymnasieutbildning med teoretisk inriktning
Arbetslivserfarenhet som sekreterare eller motsvarande
Datorvana, mycket god kunskap i Word, PowerPoint och Excel
Svenska i tal och skrift
Engelska i tal och skrift

Meriterande:

Eftergymnasial utbildning,
Arbetslivserfarenhet från HR funktion som sekreterare eller motsvarande


Vi värderar följande egenskaper:

Samarbetsförmåga
- lätt att för att skapa kontakt med kollegor och tillsammans lösa en uppgift
Noggrannhet
- följa instruktioner och riktlinjer och säkerställa kvalitet
Nyfikenhet
- vilja att lära nytt
Initiativförmåga
- lösningsfokuserad utifrån givna riktlinjer, vilja att göra mer

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juni 2009
  • Ansök senast: 31 juli 2009

Besöksadress

MARIEVIKSGATAN 19
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024