Sekreterare/ass, heltid-uthyrd till den 31 dec.

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 5000 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 170 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden! Academic Work söker för kunds räkning en erfaren Sekreterare på heltid till och med den 31 december.Företagsbeskrivning: Ett nystartat EU institut som söker förstärkning.Du kommer att jobba som "travel assistent" och ha hand om bokningar av flyg och hotell, samt all administration och kommunikation som hör till jobbet.Vidare kommer du att jobba med återbetalningar av ersättningar. Arbetsuppgifter: -Travel assistent (Making travel arrangements for the participants, bookings of flight tickets and hotel.-Provide general support by receiving incoming calls, mail and documentation -Prepare correspondence and take notes at meetings -Compile documentation both in paper copy and electronically organise and co-ordinate appointments, meetings, missions trips -Respond to queries and requests for information and documentation with a high level of service attitude, tact, discretion and confidentiality -Electronic and paper document management (mailing, typing, photocopying, scanning, filing and archiving) give service internally to the unit's staff members as well as externally -Support the units processes and workflows -Perform any other task assigned by the supervisor Experiences/personal characteristics: - A level of post-secondary education attested by a diploma - Minimum of 4 years of relevant professional experience - Proven experience and knowledge in the areas mentioned in the job description - Thorough knowledge in English, both spoken and written - Good knowledge of MS Office (Word, PowerPoint, Excel and Outlook) - Discretion in handling confidential information - Excellent organisational skills and ability to prioritize - Excellent administrative skills - Service oriented and ability to work under pressure and tight dead lines.Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010