OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
söker sekreterare/assistent för uppdrag inom vår uthyrningsverksamhet. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2005 uppgick till SEK 1,5 miljarder.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.Vi söker just nu en sekreterare/assistent till ett längre uppdrag hos en av våra största kunder i Solna.Kunden är ett världsledande internationellt företag inom medicinsk utrustning.Dina arbetsuppgifter kommer att vara att assistera avdelningen med olika sekreteraruppgifter såsom korrekturläsning, översättningar sve/eng, rese-och hotellbokningar, beställningar, konferensarrangemang osv. samt stötta marknadsavdelningen i deras administrativa arbete.Du kommer också att vara delaktig i företagets miljömål där du ansvarar för samordningen, såsom sammanställning och rapportering av statistik, uppdatering av miljöpärmar samt deltagande i miljömöten i enlighet med företaget ISO-certifiering inom miljö.Ditt arbete kommer även innebära kund- och leverantörskontakter via telefon samt mail.Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, gärna inom läkemedelsbranschen.Vidare ser vi att du är självgående, strukturerad, ordningsam samt har förmåga att hålla deadlines.Flytande engelska och svenska i tal och skrift.Då vi intervjuar kandidater löpande ser vi gärna din ansökan snarast möjligt.Start september.