OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sekreterare/Assistent - Advokatbyrå Vi söker en sekreterare/assistent till en av våra kunder. Kundföretaget är en advokatbyrå i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter Som sekreterare/assistent kommer du assistera ett team som består av advokater med att skapa presentationsmaterial i PowerPoint samt skriva brev och sammanställningar. Det krävs att du har mycket goda kunskaper i engelska då du mestadels kommer att skriva på engelska. Vidare ska du boka resor samt vara behjälplig med researcharbeten, etc. Tempot är relativt högt och det kan förekomma övertid. Kvalifikationer och egenskaper För att vara aktuell för den här tjänsten är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Det är vidare ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en bred assisterande roll gärna från managementkonsult-branschen eller från advokatkontor. Du skall ha mycket goda kunskaper i MS Office och då främst i PowerPoint och i Word. Personliga egenskaper som värdesätts är att du är noggrann, stresstålig, glad, proaktiv och flexibel. Din kommunikativa förmåga värderas också högt.