Sekreterare/assistent - City

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Är du en person med tidigare erfarenhet inom statlig verksamhet och som värdesätter noggrannhet och struktur? Vill du även jobba i en kommunikativt krävande roll mitt i City? Perido söker en person till en intressant statlig myndighet. I tjänsten som sekreterare/assistent kommer stora delar av arbetet att innebära hantering av inkommande post samt expediering. Till övriga arbetsuppgifter hör bland annat; * skriftliga och muntliga kontakter med myndigheter * beställning av handlingar * diarieföring * bokning av resor * korrekturläsning * redigering av texter Kravprofil - Högskoleutbildning - Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller myndighet - Erfarenhet av arbete med diarienr och expediering - Erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg - Goda kunskaper i andra språk än svenska och engelska är meriterande - God IT-vana - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en noggrann person som värdesätter ordning och struktur. Du är kommunikativ och besitter goda språkkunskaper både i tal och skrift och har lätt att bemöta olika sorters människor på ett positivt sätt. I ditt arbetssätt är du en flexibel medarbetare som är lätt att samarbeta med, och hanterar stressiga arbetssituationer på ett bra sätt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 mars 2010
  • Ansök senast: 17 april 2010

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb