Sekreterare/assistent, heltid

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!För kunds räkning söker vi nu en sekreterare/assistent på heltid i tre månader med chans till rekrytering.Kunden är Södertälje Kommun och den utlysta sekreterartjänsten är på planeringsavdelningen vid äldreomsorgskontoret. Exempel på avdelningens ansvarsområden är nämndadministration, utredning, IT-frågor och utvecklingsarbete.I arbetsuppgifterna som sekreterare/assistent ingår bland annat att vara sekreterare på nämndsammanträden och presidium, att hantera ärenden och ansvara för diariet och arkivet.Vidare ingår i tjänsten att ge service till nämndens 22 ledamöter samt viss service till kontorschefen i form av telefonbevakning och bokning av sammanträffanden.Vi söker dig med högskoleutbildning, gärna med inriktning mot samhällsvetenskap eller juridik.Goda kunskaper i svenska språket, både vad avser tal och skrift, är ett krav.Grundläggande IT-kunskaper är nödvändigt för att klara uppdraget.Det är starkt meriterande med erfarenhet av kommunal verksamhet. Noggrannhet och förmåga att strukturera är kvaliteter som värderas mycket högt.Det är vidare viktigt att ha god samarbetsförmåga men samtidigt trivas med att arbeta självständigt.Välkommen med din ansökan! Start: Snarast Omfattning: heltid 3 månader med möjlighet till rekrytering Plats: Södertälje Lön: 100kr/tim (112,50kr/ tim inkl semesterersättning).

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010