OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en ansvarsfylld och varierande roll där du får utlopp för såväl dina administrativa och servicegivande talanger som språkfärdigheter? Då är detta en tjänst för dig!
Om Lidl
Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare. Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra över 200 butiker runt om i Sverige. Vårt nya huvudkontor ligger i Barkarbystaden, Stockholm.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
I rollen som sekreterare/assistent är du spindeln i nätet som ständigt är uppdaterad på försäljningsdirektörens alla olika engagemang. I din roll stöttar du också försäljningsdirektörens ledningsgrupp. Försäljningsdirektören har ansvar för Supply Chain, Logistik, över 200 butiker och 3 centrallager med stödfunktioner. Du arbetar med varierande arbetsuppgifter så som:
Planering och organisering av resor och hotell (flyg-, tåg- och hyrbilsbokningar).
Aktivt hantera försäljningsdirektörens kalender och hantera intern och extern mötesplanering och bokningar.
Förberedelse inför möten och workshops samt efterarbete.
Skapande av agendor, presentationer och protokoll samt följa upp deadlines.
Översättning av arbetsdokument från tyska till svenska/engelska och tvärtom.
Förbereda nyckeltal inför butiksbesök.
Skapa, kontrollera och distribuera rapporter.
Beställningar av exempelvis catering, förbrukningsvaror och tidningar.
Hantering av telefonsamtal, fakturor samt inkommande och utgående post.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som har en akademisk examen och gärna ett intresse för försäljning och logistik. Vidare har du:
Lätt för att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du trivs med att arbeta i ett väldigt högt tempo.
En god samarbetsförmåga, men du kan också självständigt organisera och planera dina arbetsuppgifter.
En mycket hög social kompetens, ett stort intresse för att erbjuda god service och ett noggrant arbetssätt.
En positiv inställning och ”can do” attityd med en stor vilja att vara en del av förändringar som gör att försäljningsorganisationen växer och utvecklas.
En god datorvana och du hanterar rutinerat Officepaketet, främst Excel och Powerpoint.
En god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig mycket väl på svenska, engelska och tyska, i såväl tal som i skrift.
B-körkort.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Sök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 17 april 2022. Som en del av rekryteringsprocessen kommer tester skickas ut till din mail. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!