Sekreterare/Assistent till globalt företag!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi en assistent för ett spännande uppdrag hos vår globala kund inom fordonsindustrin. Du kommer att stötta chefer inom avdelningen i en av företagets koncerner. Som assistent för chefer kommer du att arbeta med gemensamma komponenter med olika uppgifter samt samordna och genomföra egna uppdrag. Arbetet innebär en hög grad av ansvar och kräver hög kapacitet för att hantera många uppgifter samtidigt, integritet och gott omdöme. Uppdraget kommer att starta 1 september och pågå fram till och med 2016-02-29 med möjlighet till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- assistera chefer med administrativt stöd som verkställande agenda
- kalenderplanering, mötesplanering, mötesprotokoll, åtgärdsloggar, e-postsupport, etc.
- hjälpa andra på avdelningen när det behövs
- göra researrangemang (inklusive visum)
- förbereda rapporter och presentationer
- hantera ledningsgruppsteamets semester och reseplanering/prognos/godkännande
- samordna och förbereda speciella evenemang/möten (på plats och offsite), Leverantörs events, Live Meeting Event, Business Review Meetings, etc.
- hantera ekonomi som fakturahantering, resekostnader, rapporter, orderhantering, etc.
- kontinuerligt förbättra förvaltningen inom chefsassisterandet tillsammans med andra assistenter på avdelningen


Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker har examen från administrativ utbildning/utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet från liknande position. Vi söker en person med hög integritet, pålitlighet och tillförlitlighet och du måste också kunna arbeta självständigt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Vi tror att du har en positiv anda med en bevisad förmåga att organisera och strukturera. Du är flexibel och kan prioritera bland ett brett utbud av administrativa frågor på ett effektivt sätt. Som assistent är du uppmärksam och har utmärkta kommunikationsfärdigheter på engelska - både tal och skrift. Du har förmåga att aktivt samarbeta med multidisciplinära team i en internationell miljö och har goda nätverksfärdigheter. Vi tror att du har uppmärksamhet på detaljer och aktivt kontrollerar riktigheten i uppgifter som tas emot eller genereras innan de passerar dig. Vi tror att du tar täten för att få jobbet gjort och tar ansvar för personliga handlingar, kostnader och resultat. Det är meriterande om du har goda kunskaper i IT-system som används inom koncernen som Team Place, Office, SAP/R3, kommunikationsverktyg och EBD. Du är också bekant med fakturahantering.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POOLIA Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 6 juli 2015

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024