Sekreterare/ekonomiassistent, heltid, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker. Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 1 600 konsulter ute på uppdrag varje månad. Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer. Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 100 personer sysselsatta internt. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping och uppdrag över hela Sverige. Välkommen till framtiden! Academic Work söker för kunds räkning en erfaren sekreterare på heltid i tre månader med chans till förlängning. Företagsbeskrivning: Ett nystartat EU institut som söker förstärkning. Arbetsuppgifter: - Dealing with the interpreters - Making travel arrangements for the participants (bookings of flight tickets and hotel) - Communicating any other practical information to them as required - Providing general support by receiving incoming calls, mail and documentation - Organising and co-ordinating appointments, meetings, missions trips - Responding to queries and request for information and documentation whilst exercising tact, discretion and confidentiality - Take minutes, transcribe, prepare and finalise letters, text edit and quality check notes and documents - Manage missions, meetings and absences - Setting up and maintaining effective filing system - Electronic and paper documents management (mailing, typing, photocopying, scanning, filing and archiving) - Carry out various administrative tasks such as diary-keeping and ordering office supplies - Performing any other supporting task assigned by the supervisor. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Experiences/personal characteristics - A level of post-secondary education attested by a diploma - Minimum of 4 years of relevant professional experience - Proven experience and knowledge in the areas mentioned in the job description - Thorough knowledge in English, both spoken and written - Good knowledge of MS Office (Word, PowerPoint, Excel and Outlook) - Discretion in handling confidential information - Excellent organisational skills and ability to prioritize - Excellent administrative skills - Service oriented and ability to work under pressure and tight dead lines. Är du intresserad av detta uppdrag är du välkommen att skicka din intresseanmälan, glöm inte att registrera ditt CV med ett personligt brev ordentligt innan du söker tjänsten. Ange referensnr: SS9899 Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg

Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg

Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl

Sammanfattning

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM

Postadress

Drottning Kristinas väg 25
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

Erfaren Skolsekreterare till Blackebergs gymnasium

5 november 2024