Sekreterare/handläggare till Sekretariatet

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad och gillar ordning och reda? Är du serviceinriktad, flexibel och samtidigt redo för ett nytt, utvecklande jobb? I så fall kan du vara den vi söker!

Region Jämtland Härjedalens mest omfattande uppdrag är hälso- och sjukvård. Men regionen har också hand om de regionala utvecklingsfrågorna och regionens ansvar för de regionala utvecklingsuppgifterna som följer av lagen (2010:630) om regionalt utvecklingsansvar. Det omfattar bland annat frågor inom näringsliv, folkhälsa, utbildning och kompetensutveckling, kultur, infrastruktur samt frågor som rör en hållbar och attraktiv livsmiljö.

Sekretariatet ingår som en enhet inom Region Jämtland Härjedalens Samordningskansli. En viktig del i samordningskansliets arbete är att fungera som ett stöd till Region Jämtland Härjedalens politiska organisation och till regiondirektören och de två förvaltningscheferna för Hälso- och sjukvårdsförvaltningen och Regionala utvecklingsförvaltningen. På samordningskansliet samlas personer som arbetar med dokument- och ärendeberedning, registrering, arkiv, systemadministration, jurister och personer med ansvar för uppföljning och utveckling av regionens styrmodell. På samordningskansliet hanteras också risk- säkerhets- och beredskapsfrågor. Till Sekretariatet söker vi nu en sekreterare/handläggare för uppdrag inom mötesadministration och ärende- och dokumenthantering.


ARBETSUPPGIFTER
Som sekreterare/handläggare erbjuds du ett kvalificerat och utvecklande arbete med stor variation. Inledningsvis är huvuduppgiften att arbeta mot den Regionala utvecklingsnämnden. Tillsammans med regionala utvecklingsförvaltningens ledning kommer du att planera och genomföra sammanträden. I detta arbete ingår att sammanställa och bevaka ärenden för beredning och beslut. Arbetet innehåller också kvalificerat utredningsarbete och andra uppgifter inom sekretariatets ansvarsområden, till exempel att i samarbete med andra utveckla administrativa rutiner.


KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning. Kompetens i statsvetenskap och juridik är meriterande. Vi efterfrågar också utredningskompetens. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt kunskaper i engelska. Arbetet förutsätter att du är en duktig skribent, som snabbt kan sammanfatta en diskussion skriftligt och muntligt. Du är serviceinriktad och flexibel och har en förmåga att arbeta analytiskt och strukturerat. Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv.

Vi ser gärna att du har goda kunskaper om förvaltning i kommuner och landsting och har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.

ÖVRIGT
Övrigt
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen:
http://www.regionjh.se/

Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun:
http://www.ostersund.se/

Välkommen till Jämtland Härjedalen:
http://www.jamtland.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen, Regionstaben
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 7 mars 2017

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024