Sekreterarenheten söker medicinsk sekreterare inom ortopedi

Sekreterarenheten söker medicinsk sekreterare inom ortopedi

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Är du en medicinsk sekreterare som vill ha ett intressant arbete och utvecklas i din yrkesroll? Tycker du att det är viktigt med arbetskamrater som trivs och har roligt ihop? Är du nyfiken på den medicinska administrationen? Har du svarat ja på någon/några av dessa frågor eller blivit nyfiken och vill veta mer? Bra, fortsätt då att läsa!

Variation, spännande arbetsuppgifter, möjlighet att styra sina arbetsuppgifter, lösningsfokus och teamarbete det är så våra medicinska sekreterare beskriver sitt viktiga arbete i Region Kronoberg. Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas som person och inom din profession.

Inom sekreterarenheten arbetar vi med vårdadministration inom kirurgi och ortopedi. Inom enheten finns också en medicinsk sekreterarbyrå där vi arbetar på uppdrag av interna och externa kunder.

Du kommer att tillhöra sekretariatet inom ortopedi, där vi är cirka 15 medarbetare med varierande arbetsuppgifter. Vi arbetar inom öppen- och slutenvård tillsammans med ortopedkliniken och akutgeriatriska kliniken i Växjö.

Vi är måna om din fysiska och psykiska arbetsmiljö och erbjuder dig en ergonomiskt utformad arbetsplats och trevliga kollegor som skapar en god gemenskap. Som nyanställd får du handledare som ger dig introduktion i arbetet och finns som ett stöd för dig. Några av oss arbetar delvis på distans.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bland annat journalskrivning, remisshantering, tidbokning och telefonservice på både mottagning och vårdavdelning.
Har du intresse för att ta ett större ansvar, för att utveckla och arbeta med andra administrativa uppgifter ges du möjlighet hos oss. Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/ läkarsekreterare och har goda kunskaper inom IT och i svenska språket. Du ser utvecklingsarbete som en naturlig del i vardagen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i Cambio Cosmic och utbildning i diagnosklassificering, men det är inget krav.

Du har en betydelsefull roll hos oss. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter med patienter, andra enheter och yrkeskategorier, värderar vi att du har ett gott bemötande, god kommunikativ förmåga och kan ge god service. Du behöver vara öppen för utmaningar, kunna koordinera, ha en blick för detaljer och lösa oförutsedda händelser.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och ev. legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Vi tar hand om ansökningar löpande under ansökningstiden.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veksamhetschef Sunny Sandström
0470-58 30 60
HR-chef Camilla Löfstrand
0470-58 30 55
Internatsföreståndare Cornelia Gylfe

Rektor Uffe Tannerfalk

HR-specialist Sara Svensson
0470-58 70 24
Avdelningschef Paula Silvert
0470- 58 79 19
Avdelningschef avd 2 Marie Karlsson
0372-58 50 36
HR-specialist Jenny Nordin
0470-58 97 07
Avdelningschef Bukurije Kunushevci
0470- 58 67 18
Avdelningschef Peter Tjelander
0470-58 65 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024