OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Enheten enheten Externa tjänster har övergripande ansvar för utveckling och uppföljning av upphandlade arbetsförmedlingstjänster, leverantörer och avtal.
Sektionen Leverantörsutveckling ansvarar för uppföljning och utveckling av leverantörer och avtal. Arbetsförmedlingens linjeorganisation är uppdelad i 11 olika geografiska marknadsområden. Sektionen är genom sin geografiska placering ett nära stöd till Arbetsförmedlingens marknadsområden i den operativa leverantörsuppföljningen och användningen av avtal. Sektionen ansvarar för fördjupad utredning av klagomål och genomför olika typer av granskningar och uppföljningar av leverantörer och avtal.
Vi söker nu en kvalificerad handläggare till funktionen Avtals- och Uppföljningsstöd, som är en del av sektionen Leverantörsutveckling.
Arbetsuppgifter
Funktionen Avtals- och Uppföljningsstöd är experter på Arbetsförmedlingens upphandlade arbetsförmedlingstjänster, och arbetar med att stödja marknadsområdena såväl i användandet av avtal som i uppföljning av de leverantörer som levererar arbetsförmedlingstjänster till myndigheten. Funktionen är uppdelad efter marknadsområde, och den aktuella tjänsten innebär ansvar för marknadsområde 2 (Norra Mälardalen). Tjänsten innebär resor, företrädesvis inom marknadsområde 2.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak i att inom marknadsområde 2 (Norra Mälardalen):
•
föra ut kunskap om myndighetens leverantörsuppföljning.
•
bistå med råd och sakkunskap om leverantörsuppföljning.
•
vid behov delta och stödja marknadsområdet i de olika forum som finns för dialog med leverantörsmarknaden.
•
vid behov delta i klagomålsutredningar.
•
ansvara för uppstartsmöten för nya leverantörer.
•
föra ut kunskap om hur avtal får och kan användas.
•
inspirera till olika användningsmöjligheter utifrån arbetsmarknadens behov och avtalens förutsättningar.
•
vara en länk mellan leverantörerna och marknadsområdet, avseende leverantörsuppföljning och nyttjande av avtalen.
•
delta i underkategoriteam för upphandlade arbetsförmedlingstjänster.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) inom för tjänsten relevanta områden, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer vara likvärdig.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med leverantörer av upphandlade arbetsförmedlingstjänster samt erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsstyrning eller kvalitetsutveckling av upphandlad verksamhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat i en politiskt styrd organisation, samt har erfarenhet av arbete relaterat till arbetsmarknadens behov och funktionssätt.
Personliga egenskaper
Du är självgående men uppskattar också att arbeta i grupp. Du har lätt för att knyta kontakter, bygga nätverk och skapa lösningar som passar olika intressenter. Du är lyhörd för både arbetsmarknadens och Arbetsförmedlingens behov och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är en god ambassadör för Arbetsförmedlingen i interna och externa möten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för arbetet.
Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning om du inte redan är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.
Ansökan Välkommen med din ansökan märkt diarienummer af-2017/0031 0658 senast den 25 juni 2017. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Kontaktpersoner
Enhetschef Externa tjänster Petter Carolusson 010-4887895
ST Monica Johansson 010-486 50 51
SACO-S Jakob Ejeson 010-486 08 03
Seko Mikael Listh 010-486 65 64
Rekryterare, Elin Åkerström, 010-488 69 20
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740