OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 500 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.
Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner
Avdelningens uppdrag är att effektivisera Svenska kyrkans administrativa resurser. En effektiv samverkan bidrar till att lokala resurser frigörs till Svenska kyrkans kärnverksamhet. Avdelningen består av två sektioner, IT-sektionen och sektionen för fastigheter, kulturarv och service. Idag är det ca 75 anställda på avdelningen.
IT-sektionens uppdrag är dels att försörja kyrkokansliet med verksamhetsstödjande system, utrustning och support inom IT-området, dels att stödja övriga enheter i Svenska kyrkan genom att erbjuda gemensamma IT-system och IT-infrastruktur. Sektionen erbjuder också verksamhetssupport, felavhjälpning och utbildning på IT-området. Systemförvaltning och drift av de gemensamma systemen är också en central och omfattande del av verksamheten.
Nu söker vi en erfaren administratör till IT-sektionen.
Arbetsuppgifter
Du arbetar nära och är ett administrativt stöd till sektionschefen samt hela IT-sektionen. Arbetsuppgifter som ingår är sammanställning av dokument och rapporter, konferensbokningar, resebokningar och att skriva minnesanteckningar och protokoll. Du ansvarar för att sektionens arbete med intranät sker samordnat och med aktualitet. Som sekreterare arbetar du också med sektionens diarie- och ärendehantering, bevakar självständigt avtalsregister och håller det uppdaterat. Du biträder i arbetet med avtalsförhandlingar och upphandlingar. Du ansvarar för att den löpande kontakten med våra leverantörer sker på ett strukturerat sätt.
En viktig del av ditt arbete består i att bidra till sektionens utvecklingsarbete och att kvalitetssäkra att dokumentationen av våra arbetsprocesser alltid är uppdaterad. IT-system och IT-verktyg är ett betydande inslag i vår verksamhet.
Du kommer att ha ett nära samarbete med administratören för den andra sektionen på avdelningen och deltar även i övriga inom avdelningen förekommande administrativa uppgifter. Du ingår också i en administrativ arbetsgrupp.
Kvalifikationer
Du har flerårig erfarenhet från arbete med administration och har gärna någon eftergymnasial utbildning inom administration. Erfarenhet från arbete i administrativa system är ett krav. Du har stor erfarenhet av ärendehantering, dokumentation och uppföljning. Du behärskar Officepaketet, har mycket god IT-/datavana och är bekväm med modern teknik. Kunskap om upphandling och kvalitetssystem är meriterande.
Du har mycket god förmåga att planera ditt eget arbete, kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Du är kommunikativ och serviceinriktad och har lätt att utrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde: Snarast
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Sektionschef Razvan Nutu och sektionsadministratör Johanna Classon. De nås på tfn 018-16 95 00.
Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan snarast. Ansökan ska ha inkommit senast 15 maj 2016. Märk ansökningen med ref.nr 16/20 GEF.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Rudin
Monica Henning
Gunilla Tegnelöv