OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.
Varje dag möter vi personer i svåra situationer. De får nya behov i takt med att samhället utvecklas och därför behöver också Kronofogden förändras. Som sektionschef på Kronofogden får du en avgörande roll i denna utvecklingsresa. Vi söker dig som vill åstadkomma förändringar som påverkar såväl medarbetare, kunder och vårt samhälle.
Den aktuella sektionschefsbefattningen är inom jurist- och konkurstillsynsenheten.
Arbetsuppgifter
Som sektionschef på Kronofogden har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du ansvarar för att verksamhetsmål och budgetmål nås inom din sektion, och som medlem i enhetens ledningsgrupp tar du ansvar för helheten. Du samarbetar inom och utanför myndigheten för att nå resultat och skapa värde för våra kunder.
I rollen som sektionschef kommer du att leda ca 15 medarbetare. Sektionen är virtuell med medarbetare utsprida på flera orter.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har
- juristexamen från juristprogrammet, 270 hp eller 180 p (från tidigare system)
- aktuell och relevant chefserfarenhet. Aktuell chefserfarenhet motsvarar i detta sammanhang inom de senaste 3 åren.
Du har personliga egenskaper som innebär att du
- kan utveckla genom ständiga förbättringar och leda i förändring
- har ett helhetsperspektiv där du analyserar och förstår hur olika delar av verksamheten påverkar varandra
- fattar beslut och tar ansvar för resultat och kvalitet
- har en god kommunikativ förmåga och kan skapa delaktighet och engagemang
- skapar effektiva medarbetargrupper och visar tillit till dina medarbetares förmåga att nå mål
- har förmåga att samarbeta och främja en god arbetsmiljö
- visar mognad och mod.
Det är även meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet från Jurist och konkurstillsynsenheten på Kronofogden.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare, och får ett chefsförordnande på fyra år. Resor i jobbet kan förekomma. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen. Möjliga placeringsorter är Falun, Eskilstuna, Västerås, Örebro, Karlstad och Södertälje.
Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på Linkedin och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html.
Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13