OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!
Vilka är vi
Arbetsförmedlingen genomför Sveriges troligtvis mest spännande och mest omfattande förändringsresa, där hela myndigheten moderniseras från grunden - och i en rasande fart.
I Målbild 2021 kommer Arbetsförmedlingen leverera tjänster på helt andra sätt med nya metoder och i nya digitala kanaler och med kundupplevelse i centrum.
För att lyckas med vårt viktiga uppdrag har vi skapat en helt ny enhet inom området upplevelse och ny teknik, bestående av 5 sektioner, som ansvarar för plattformar, upplevelser, kundrelation, tekniklabb/innovation, utvecklingsmiljö, digitala arbetsverktyg och digitala kommunikation.
Nu söker vi en driven och inspirerande sektionschef som vill leda arbetet med att bygga upp den nya sektionen CRM. Du kommer leda en tvärfunktionell sektion på mellan 10 - 15 personer, inklusive konsulter.
Tillit är nyckeln till framgång och är det är väldigt högt i tak hos oss. Vi arbetar i en enormt kreativ anda och här erbjuds bästa förutsättningar för att ta din kompetens och förmåga till högre höjder.
Välkommen till ditt drömjobb!
Vem söker vi
Du blir sektionschef för sektionen vars uppdrag är att vara motorn i realiseringen av Arbetsförmedlingens CRM inriktning ur ett it-plattformsperspektiv.
Arbetsförmedlingen ska göra en transformation inom CRM för att skapa nya möjligheter för ärendehantering, boka möten, Market Automation men också att arbeta ur ett 360-omni-kanalperspektiv. Genom CRM plattformen kan vi bidra till hela resan att digitalisera relationen med våra interna och externa kunder.
Som sektionschef har du leverans-, budget- och personalansvar. Du kommer att ingå i Ledningsgruppen för enhet Upplevelse och Ny Teknik som är en av tre enheter i Avdelningen Data Science och Digitala Plattformar.
Sektionen kommer att utveckla, implementera och utvärdera nya möjligheter inom CRM området och sedan tillsammans med intressenter, bygga de nya förmågor och applikationer som behövs för att skapa maximalt värde för verksamheten och de interna kunderna och användarna. Denna plattforms-sektion kommer att arbeta väldigt tätt med dessa andra mer slutkundsnära CRM funktioner i myndigheten.
Sektionen spelar en avgörande roll för Arbetsförmedlingens förnyelseresa bland annat genom förflyttningen från manuella processer till förbättrade, automatiserade processer som är inbyggda i IT systemen, men också att öka nöjdheten, skapa god förvaltning och göra stora tidsbesparingar i verksamheten som skapar enormt stort värde för myndigheten.
Detta är en helt ny sektion med enbart konsulter idag och ditt uppdrag är att introducera denna nya förmåga i myndigheten och bygga upp sektionen från grunden. Ditt ansvar är också att vara tydlig med förväntansstyrning och kommunicera leverans kopplat till kostnad.
Arbetsuppgifter
Bygga sektionen med leverans-, budget- personal- och operativt ansvar Ingå enhetens ledningsgrupp Leda arbetet med att ta fram vision, mål, strategier och planer för sektionens ansvarsområden Skapa förutsättningar för att dina medarbetare har rätt kompetens, trivs på jobbet, lyckas i sina leveranser och hela tiden utvecklas på jobbet Förändringsleda och marknadsföra sektionen och bygga nätverk med allt från intressenter till möjliggörare och utförare både inom och utanför myndigheten.
Skapa god förvaltning ur allt från säkerhets- till ekonomiskt perspektiv samt ha övergripande ansvar för avtal, upphandlingar och leverantörsstyrning, i enlighet med myndighetens regelverk kring IT-säkerhet och god förvaltning
Kvalifikationer
* Relevant avslutad Högskole-/universitetsutbildning inom datavetenskap/produktutveckling eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
* Aktuell och relevant kompetens inom CRM plattformar Du behärskar både svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer
* Minst 1 år erfarenhet som chef i liknande roll.
* Bra på att rekrytera talanger en god erfarenhet av att arbeta i en komplex IT-verksamhet.
*Tidigare erfarenhet av motsvarande roll i stor organisation, myndighet eller statligt verk
* Mycket goda erfarenheter med konkreta leveranser som genererar värde Har stort nätverk inom området och stor erfarenhet av partnerskap med relevanta aktörer inom digital utveckling
* Mycket god kunskap relaterat till omvärldsbevakning inom området Mycket goda ledarskapsegenskaper och trygg som person.
* Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vem är du
Du är nyfiken, modig, datadriven, analytisk, strategisk, taktisk och operativ med förmåga att se styrkor, svagheter, risker och hot Är en stark inspiratör med passion för förändringsledning och innovation och förmåga att engagera dig själv och andra i både informella och formella sammanhang Du är strukturerad och kan prioritera väl med ”Can do” attityd som snabbt kan få saker att hända.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Övrigt Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Arbetsplatsen är belägen på huvudkontoret i Solna Strand.
Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2020-03-24 märkt med Af-2020/0012 3775. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.