OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220263
Arbetsuppgifter
Vi söker erfarna sektionschefer som vill leda Daglig verksamhet enligt LSS och du har nu möjlighet att söka detta spännande uppdrag. Tjänsten innebär att du ansvarar för flertal verksamheter som riktar sig till personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning.
Tillsammans arbetar vi för att våra arbetsdagar präglas av ett positivt arbetsklimat och en god arbetsmiljö och du blir en värdefull medlem i enhetens ledningsgrupp. Du har en central roll att tillsammans med medarbetarna bedriva utvecklingsarbete där ni arbetar för att brukarna blir självständiga och delaktiga i utformningen av sin dagliga verksamhet.
Du ansvarar för verksamhetens kvalitet, personal, arbetsmiljö och budget samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Den ledningsgrupp du ingår i strävar efter att fungera som ett handlingskraftigt team som tillsammans arbetar för Malmöbornas bästa. I ditt chefsuppdrag är det också viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje.
Du har stöd i ditt uppdrag från din chef, kollegor, chefsstöd och utvecklingssekreterare samt från förvaltningens stabsavdelningar. I funktionsstödsförvaltningen och Malmö stad erbjuds även kommungemensam arbetsmiljöutbildning, mentorskap och ledarskapsdagar. Vi tillämpar flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Malmöbornas bästa. Låter detta som något för dig? Välkommen att söka tjänsten!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen om minst 180 hp lämplig för uppdraget. Då vi söker erfarna sektionschefer ser vi att du har chefs- och ledarskapserfarenhet där personal-, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar varit en del av uppdraget. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från verksamheter för personer med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning likaså om du har tidigare erfarenhet av arbete med personkrets 2.
Det är meriterande om du har ledarerfarenhet från verksamheter med större personalgrupper. Har du erfarenhet av förändringsledarskap, att arbeta i en politiskt styrd organisation eller erfarenhet från uppdrag där systematisk analys, uppföljning och utvärdering ingår är också detta meriterande.
Vi förutsätter att du är van datoranvändare och har god kännedom om administration och administrativa system som ett verktyg i arbetet. Du uttrycker dig tydligt och välformulerat i både tal och skrift på svenska.
Vi söker dig som är:
– en närvarande ledare med förmåga att motivera, inspirera och med engagemang och förtroende ge medarbetarna såväl stöd som ansvar.
– lyhörd, kommunikativ och är tydlig med verksamheten mål och kan förmedla budskap.
– stabil, har personlig mognad och ett prestigelöst förhållningssätt. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter.
För att du ska trivas och lyckas med ditt uppdrag tror vi att du har ett stort samhällsengagemang, god omvärldsbevakning med både helhetssyn och strategisk förmåga och mod att fatta beslut.
Om arbetsplatsen
I denna rekrytering söker vi två stycken sektionschefer. I den ena tjänsten kommer du arbeta med målgruppen personkrets 2 och i den andra tjänsten kommer du arbeta med målgruppen personkrets 1.
Inom Daglig verksamhet LSS arbetar vi tillsammans för att bidra till jämlika levnadsvillkor och full delaktighet för personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Vi söker erfarna sektionschefer till ett kvalificerat och viktigt uppdrag där tillit och tilltro, engagemang och brukardelaktighet är grunden i det dagliga arbetet.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi kommer att ha löpande urval
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98