OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Fastighetstaxeringskontoret har verksamhet på fyra orter i landet varav Uddevalla är en av orterna. I Uddevalla finns en sektion som består av drygt 20 medarbetare. Vi söker nu en sektionschef till sektionen.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.
Sektionen arbetar med fastighetstaxeringsärenden vilket bl.a. innebär att hantera frågor av komplicerad art som t.ex. utredningar av fastighetsrättslig karaktär, värderingstekniska arbetsuppgifter och processföring samt att besvara skriftliga och muntliga frågor. Du driver och motiverar medarbetarna så att ni tillsammans hela tiden kan förbättra verksamheten.
Som sektionschef ingår du i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga sektionschefer och kontorschefen ett övergripande ansvar för verksamheten på kontoret.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning med juridisk eller ekonomisk inriktning om minst 120 p/180 hp alternativt flera års kvalificerad erfarenhet av arbete inom Skatteverket
• har ett stort verksamhetsintresse samt stödjer, inspirerar och skapar goda förutsättningar för dina medarbetare
• är drivande, resultatinriktad och har en god förmåga att fatta beslut
• kan hantera krav och ifrågasättanden och har ett konstruktivt synsätt
• har en helhetssyn samt god prioriterings- och kommunikationsförmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med fastighetstaxering. Det är också meriterande om har erfarenhet av ledarskap.
I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare