Sektionschef för Personlig assistans

Sektionschef för Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Ref: 20220332

Arbetsuppgifter
Som sektionschef ansvarar du för daglig ledning och styrning av arbetet på ett sådant sätt att beslutade mål och aktiviteter uppfylls. Du har ansvar för bemanning, personal, verksamhets- och kvalitetsutveckling, arbetsmiljöfrågor och ekonomi. I arbetet ingår många brukar- och anhörigkontakter.

Tillsammans med medarbetarna arbetar du för bästa kvalitet utifrån lagrummen LSS, SoL och HSL. För pågående insatser har du ansvar för att dokumentation, genomförandeplaner och avvikelser hanteras av medarbetarna enligt rutiner.

Du ingår i ledningsgruppen för enheten, som består av 6 kollegor, 1 omsorgspedagog och enhetschef. Du har stöd i ditt uppdrag från chef, kollegor, administrativ stödpersonal och utvecklingssekreterare samt från förvaltningens stabsavdelningar.

Kvalifikationer
Ditt ledarskap kännetecknas av lyhördhet och flexibilitet i kombination med en tydlighet. Du behöver ha engagemang, mod och kraft att genomföra beslut och driva förändringsarbete.

Arbetet ställer höga krav på såväl självständigt arbete som god samarbetsförmåga.

Krav:
Högskoleexamen, minst 180 hp, med relevant inriktning t ex socionom, vård och hälsa eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.

Chefs- och ledarerfarenhet

Synnerligen god analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Förtrogen med att arbeta i digitala system då det är en del av arbetet.

Meriterande:
Relevant chefs- och/eller ledarskapsutbildning.

Chefs-/ledarerfarenhet från likartad verksamhet inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans eller hemtjänst.

Erfarenhet från intäktsfinansierad verksamhet.

Om arbetsplatsen
Verksamheten Personlig assistans kommer åter att organiseras som en egen enhet. Härmed kommer man att kunna ha fullt fokus på, samt utveckla, kunskap och kvalitet för verksamheten.

Det upparbetade samarbetet med Teamen för Stöd och Service kommer att fortsätta, t ex vid behov av dubbelbemanning och andra korta insatser inom personlig assistans.

Insatsen är intäktsfinansierad.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat tom 2022-08-31 med möjlighet till tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Övrigt
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Biträdande rättschef

Biträdande rättschef

18 september 2024

18 september 2024

18 september 2024

12 september 2024